امام جمعه شازند حمایت و خدمت‌رسانی به محرومان را اساس شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمات مستضعفان است.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۳۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید حبیب‌اله موسوی امام جمعه شازند با بیان اینکه کمیته امداد یاری‌گر محرومان است، گفت: کمیته امداد در کمک به محرومان و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کارنامه درخشانی دارد.

وی تشکیل کمیته امداد را نتیجه تدبیر امام راحل و توجه ویژه ایشان به محرومان دانست و افزود: نظام اسلامی ایران در خدمات مستضعفان بوده و حمایت و خدمت رسانی به محرومان اساس شکل گیری انقلاب است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات تصریح کرد: بیشتر زکات جمع آوری شده بایستی در خدمت محرومان و برای حل مشکلات نیازمندان در همان مناطق جمع‌آوری شده هزینه شود.

وی خدمت به نیازمندان را یک وظیفه همگانی برشمرد و یادآور شد: همه باید در کنار کمیته امداد در خدمت محرومان باشند و برای حل مشکلات آنها تلاش کنند.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از امام جمعه شهرستان شازند با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی کمیته امداد استان گفت: تعداد 22 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی است که از حمایت‌های این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به منظور توانمندسازی مددجویان افزود: عمده تسهیلات ارائه شده در حوزه‌های مشاغل خانگی، صنعت، کسب و کار، دامداری و دیگر مشاغل بوده است و این روند پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: خدماتی که کمیته امداد استان مرکزی به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می‌دهد در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اشتغال‌زایی است که تلاش داریم سطح این خدمات را ارتقاء دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از 37 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی قرار دارند که به‌صورت مستمر از خدمات این نهاد بهره‌مند بوده و 44 هزار خانوار نیز به‌صورت غیرمستقیم از خدمات کمیته امداد در حوزه درمانی و فرهنگی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات