خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

امنیت کشور برگرفته از ایثارگری‌های شهداست/نیروهای انقلابی قائل به جمهوریت و اسلامیت هستند/ سند 2030 برگرفته از فرهنگ غرب است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است، گفت: این امنیتی که در کشور حاکم است یک امنیت با ثبات، پایدار و همه جانبه است که برگرفته از ایثارگری های شهدا و شهادت طلبی ها و روح اخلاص آنها است.
کد خبر: ۸۸۵۳۵۹۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در همایش «معلم، بصیرت و مشارکت مردمی» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مطهری اظهار داشت: اگر بخواهیم معلم، بصیرت و مشارکت مردمی را مورد مداقه و مطالعه و بررسی قرار دهیم باید بر اساس فرمایشات نورانی مقام معظم رهبری انقلابی بمانیم، انقلابی فکر و انقلابی عمل کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط و وضعیتی که در انقلاب است باید نگاهی که مقام عظمای ولایت دارند به عنوان فصل الخطاب در عرصه‌های داخل و خارج کشور مود توجه قرار گیرد که اگر به این نکته دقت کنیم بسیاری از ابهامات از ذهن انسان رخت خواهد بست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تقسیم بندی هایی که اکنون در جامعه وجود دارد، گفت: ایشان به تقسیم بندی های راست، چپ، اصلاح طلب، اصولگرا، تند و کند، اعتدال و میانه رو و ... که در جامعه وجود دارد، قائل نیستند.

وی تأکید کرد: آن چیزی که رهبری در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند بحث انقلابی، غیرانقلابی، محافظه کار، متحجر، معاند، مخالف و ضد انقلاب است.

سردار ابوحمزه در ادامه افزود: بسیاری از ابهامات و سوالات و کشمکش‌های بی اساسی که در جامعه وجود دارد با این به بیان صریح و قاطع مقام معظم رهبری از بین خواهد رفت؛ چراکه این تقسیم‌بندی‌ها که سالیان متمادی در کشور ما ایجاد شده برگرفته از فرهنگ غرب است.

وی ادامه داد: ما چیزی به نام چپ و راست در اسلام و نظام جمهوری اسلامی و در تعالی و بیانات و گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری نداریم.

* تدابیر رهبری هوشمندانه و تکلیف گرایانه امت ایران اسلامی دشمن را شکست داد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه تقسیم‌بندی‌ها شامل «انقلابی» و «غیرانقلابی» و «ضد انقلابی» است، گفت: تمام افراد و جریانات و گروه‌ها و احزاب در این سه بخش قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: نیروی ضد انقلاب و معاند و مخالف کسی است که در مقابل اسلام و انقلاب و ارزش ها و هنجارهای نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها خواهد ایستاد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه تمام تلاش نیروهای ضد انقلاب و معاند براندازی نظام اسلامی است و به کمتر از این نیز قانع نیستند، افزود: همه حرکت‌ها چه سخت، چه نیمه‌سخت و چه نرم در خلال سال‌های متمادی قبل از دفاع مقدس، حین دفاع مقدس و بعد از آن که تاکنون انجام داده اند در این تعریف قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در همه این عرصه‌ها با لطف و عنایت الهی و با تدابیر رهبری هوشمندانه و آگاهانه و تکلیف گرایانه و عاشقانه امت بزرگ ایران اسلامی دشمن دچار شکست شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه هر کس باید خود را مورد بررسی قرار دهد، ببیند در جایگاه نیروی انقلابی قرار می گیرد یا در جایگاه نیروی غیرانقلابی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، بیان کرد: نیروهای انقلابی باید تلاش کنند زمینه ای را فراهم کنند که نیروهای غیرانقلابی به عنوان نیروهای انقلابی قرار بگیرند و در این عرصه وارد فعالیت شوند.

وی با اشاره به سخنان امام(ره) در خصوص اسلام، تصریح کرد: نیروی انقلابی قائل به اسلام فقاهتی است و این همان بصیرتی است که مبنای تفکر و اندیشه اسلامی و برگرفته از فقه جواهری است و بر اساس اشتهار و بهره گیری از زمان و مکان و نیازهای جامعه باید مورد مداقه و بررسی قرار گیرد که با بهره گیری از آیات قرآن و سنت و سیره ائمه هدی(ع) و رسول گرامی اسلام نیازهای جامعه مطرح و حل و فصل شود.

سردار ابوحمزه اضافه کرد: در مقابل اسلام غیر انقلابی قرار دارد که نشأت گرفته از شیعه انگلیسی و سنی که وابسته به سازمان سیا است.

* نیروهای غیرانقلابی به دنبال اسلام آمریکایی هستند

وی با بیان اینکه تقابل اصلی بین اسلام آمریکایی و اسلام نبوی و علوی است، خاطرنشان کرد: نیروهای غیرانقلابی به دنبال اسلام آمریکایی هستند و نیروهای انقلابی به دنبال پیاده سازی اسلام نبوی و علوی هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: در خصوص بحث امامت و ولایت نیروهای انقلابی قائل به این هستند که حلقه اتصال و ارتباط بین اسلام و امت، امامت و ولایت، جامعه است و در زمان معصومین(ع) بحث عصمت و نشر مطرح بوده و در زمان غیبت کبری بحث کشف توسط خبرگان به وسیله افراد و اشخاصی که واجد شرایط جایگاه ولایت هستند.

وی ابراز داشت: نیروهای غیرانقلابی تعبیرشان این است که تا دوران حضرت ولیعصر(عج) و بعد از غیبت صغری و شروع غیبت کبری چیزی به نام حکومت نداریم و این مسئله ادامه خواهد داشت تا زمانی که خود حضرت ظهور کنند.

* مردم سالاری ظرف و محتوای اسلامیت است

سردار ابوحمزه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد همین افکار و اندیشه های الحادی و التقاطی و انحرافی است که مطرح می شود.

وی افزود: نیروی انقلابی بنایشان و بیانشان به این است که ما مردم سالاری اسلامی داریم و باید در عرصه های گوناگون حضور یابند و بر سرنوشت خود تأثیر بگذارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: در همین انتخاباتی که پیشرو داریم چه در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و چه انتخابات ریاست جمهوری؛ نظام اسلامی ما بر اساس جمهوریت شکل می گیرد، جمهوریت، ظرف نظام و اسلامیت، ماهیت و محتوی نظام است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در رابطه با مردم سالاری اسلامی بیان کرد: مردم سالاری، ظرف و محتوای، اسلامیت است.

* مبنای حرکت نیروهای انقلابی مبتنی بر اسلام و تفکر و اندیشه اسلامی است

سردار ابوحمزه عنوان کرد: بنابراین حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و سایر انتخابات‌ها یک وظیفه الهی، شرعی، عقلی، ملی و دینی و برگرفته از این نگاه است که همه دارای دلیل و برهان است چراکه هیچ چیزی در اسلام ناب بدون استدلال و منطق بیان نمی شود؛ اما نیروهای غیر انقلابی فقط قائل به جمهوریت است.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش گفت: این سند مبنای حرکت آموزش و پرورش به مطلوب است و همه مسئولین آموزش و پرورش باید تلاش کنند این سند بنیادین و اساسی و مبنایی تحول آموزش و پرورش شکل بگیرد و اجرایی شود و بازخوردهای آن دیده شود و در اجرا قوت‌ها و ضعف های آن رصد شود و در طول زمان قوت ها تثبیت و ضعف ها برطرف شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه چه ضرورتی دارد که به سراغ سند 2030 برویم، گفت: این سند برگرفته از فرهنگ غرب و لیبرال سرمایه داری و لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه جدی مقام معظم رهبری افزود: ایشان به عنوان یک مطالبه جدی و اساسی از آموزش و پرورش مطرح می‌کند که چه ضرورتی دارد که ما به سراغ سند 2030 برویم چرا که آنها آن را بر اساس فرهنگ و چهارچوب آموزش و پرورش خود طراحی کرده اند.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: اگر ما استفاده از تجربه دیگران را مطرح می کنیم اول باید کار خود را انجام دهیم و سندی را که مورد نظر جمعی همه کارشناسان و زبدگان هست را پیاده سازی کنیم و ببینیم کجا ضعف داریم، سپس از مجموعه تجارب موفقی که کشورهای دیگر داشتند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه نیروهای انقلابی قائل به جمهوریت و اسلامیت هستند، گفت: مبنای همه حرکت های ما در تمام عرصه های داخلی و خارجی مبتنی بر اسلام و تعالی و تفکر و اندیشه اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: نیروی انقلابی قائل به اجرای عدالت است چرا که فلسفه وجودی نظام اسلامی پیاده سازی عدالت است و عدالت اجتماعی در تمام عرصه های وجود دارد.

* نیروهای غیر انقلابی معتقدند نباید کاری با سوریه و فلسطین داشته باشیم

وی با تأکید بر اینکه نیروهای غیر انقلابی قائل به بحث عدالت نیستند، یادآور شد: نگاهی که مقام معظم رهبری دارند این است که تمام تلاش های ما باید ما را به عدالت اجتماعی برساند؛ اگر به عدالت اجتماعی برسیم در تمام قسمت‌ها موفق هستیم ولی اگر به عدالت اجتماعی نرسیم باید ایرادات و مشکلات را رفع کنیم.

سردار ابوحمزه در ادامه افزود: نیروی انقلابی قائل به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است و از تمام ظرفیت ها باید استفاده شود و هر جا فقر یا تبعیض یا فسادی هست باید با آن مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انقلابی قائل مبارزه با استکبار است، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» از شعارهای آرمانی نظام جمهوری اسلامی و از آرمان‌های امام (ره) است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: نیروی انقلابی قائل به این است که با استکبار در هر جایی که مظلومی وجود دارد باید مقابله کرد اما نیروهای غیر انقلابی معتقد هستند نباید کاری با سوریه و فلسطین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است، خاطرنشان کرد: این امنیتی که در کشور حاکم است یک امنیت با ثبات، پایدار و همه جانبه است که برگرفته از ایثارگری های شهدا و شهادت طلبی ها و روح اخلاص آنها است.

سردار ابوحمزه با اشاره به بحث انتخابات و با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو مطرح کرد: از 6 نفری که توسط شورای نگهبان صلاحیت آنها احراز شده باید فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: یک معلم فهیم، بصیر و انقلابی باید روی این موضوعات فکر کند تا بتواند نقش اساسی خود را ایفا کند.

* مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: یک نیروی انقلابی باید با حضور گسترده و وسیع خود در پای صندوق‌های رأی هوشمندانه و آگاهانه عمل کند.

وی با بیان اینکه کسانی که در انتخابات شورای شهر و روستا تأیید صلاحیت شده‌اند همه اصلح نیستند، گفت: مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند.

سردار ابوحمزه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با معیارهای انتخاب فرد اصلح، گفت: افرادی باید انتخاب کرد که مؤمن، متدین، انقلابی، کاربلد، ساده زیست، پرهیز از اشرافی گری، شجاع باشد، از تجارب و نقاط قوت دولت های گذشته استفاده کند، از ضعف‌ها دوری کرده و تلاش کند و دلسوز مردم باشد.

وی افزود: آمریکایی‌ها در مجلس سنای خود مطرح کرده اند که در انتخابات ایران مراقب باشید که نیروهای تندرو و افراطی رأی نیاورند که آنها همان نیروهای انقلابی هستند چراکه نیروهای انقلابی وقتی رأی بیاورند مقابل دشمنان می‌ایستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: آمریکایی ها در تلاش هستند که مردم رأی سفید به داخل صندوق ها بیندازند و می خواهند زمینه ای را فراهم کنند که میزان مشارکت کم شود.

وی عنوان کرد: به فضل الهی مردم آگاه و هوشمند ما در 29 اردیبهشت ماه با حضور دهها میلیونی خود انتخاباتی را رقم می‌زنند که در طول تاریخ بی سابقه باشد و با حضور حداکثری، بیان معیارها و ملاک‌ها، پرهیز از دادن رأی سفید، عدم تأثیرپذیری از رادیوها، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها، تکلیفشان را خودشان انجام می‌دهند؛ نگاه نیروی انقلابی این است.

* مدیریت انقلابی، مدیریت جهادی و مدیریت غیرانقلابی روزمرگی است

سردار ابوحمزه ابراز داشت: نیروی غیرانقلابی تا یک حرکتی و یک زمزمه‌ای مطرح می شود فوری دستش را بالا می برد و تحت تأثیر القائات و جوسازی ها و شبه پراکنی دشمنان قرار می گیرند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جهادی، تأکید کرد: در خصوص مدیریت نیز ما نگاه انقلابی و غیرانقلابی داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: از منظر رهبری مدیریت جهادی 6 ویژگی دارد از قبیل کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر، درایت.

وی ادامه داد: مدیریت انقلابی، مدیریت جهادی است و مدیریت غیرانقلابی فقط کارش روزمره است، نیروی انقلابی فکر و ایده پردازی می کند و مسائل و مشکلات را با کمک خدا و با مشورت و بهره گیری از اعتماد به نفس حل می کند.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: یک مسئول در قسمت های مختلف استان و کشور اگر می خواهد موفق شود باید انقلابی فکر و انقلابی عمل کند.

وی یادآور شد: کسی که می خواهد دارای بصیرت عمیق و دقیق باشد باید وقت بگذارد و مسائل و موضوعات را تحلیل کند تا بتواند در تبیین و روشنگری حوادث و مسائل انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند و در نتیجه وقتی چنین اتفاقی برای یک مجموعه و نهادی حاصل شد زمینه ای فراهم می شود که او انقلابی خواهد ماند و در همه حرکات و سکناتش مبنا را ارزش های متعالی اسلام و انقلاب قرار خواهد داد و او خود را در پیشگاه خدا و ائمه و شهدا و امام(ره) و مقام معظم رهبری مسئول و مکلف می داند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در پایان ابراز امیدواری کرد: همه ما و شما در عرصه بصیرت و مشارکت و معلمی وظیفه و تکلیف اصلی خود به بهترین وجه انجام دهیم تا درد نیا و آخرت سربلند و سرافراز باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار