انقلاب هرچه دشمن دارد و دشمنی دارند، به‌طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‌اند و حضور دارند؛ چون پاسدار انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۵۳۵۷۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یکی از مهمترین وجوه دین مبین اسلام و نیز مکتب حقه شیعه، اصل جهاد و دفاع است. اصلی که در قالب فروع دین مبین و از ارکان اصلی مکتب تشیع به شمار می رود.

در کلیت شریعت اسلام و منظومه مکتبی تشیع جهاد، فقط و فقط جهت دفاعی داشته و نیز دارد. دفاع از حریم مقدسات، دفاع از حریم وطن، دفاع از حریم ناموس جمعی و فردی.

۸ سال جنگ تحمیلی بزرگترین عرصه دفاع را در جهان معاصر با زمینه و رویکرد دینی و معرفتی و نیز انسانی به منصه ظهور نشاند. به گونه ای که امروز روز نیز اثرات دفاع انسانی و مقدس جنگ تحمیلی در ملل مختلف منطقه ( ایضا خاورمیانه و حتی قاره آسیا) نمایان است.

ریشه چنین تبینی از دفاع، به صدر اسلام وغزوات پیامبراسلام(ص) و به ویژه واقعه بزرگ فتح المبین(فتح مکه) باز می¬گردد و در امتداد آن به واقعه بزرگ عاشورا و حوادث صحرای کربلای باز می گردد.

امام شهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در تمام طول حوادث کربلا و دو روز مهم آن یعنی عاشورا و تاسوعا جهاد را فقط و فقط با رویکردی دفاعی و نه جنگ طلبانه با نفرات کم خود از حیث عدد پیش برد.

مقام این امام شهید در پاسداری از حریم دین و شریعت جدش و همت ایشان در جهت احیاء آن و هم هموار ساختن راه آینده، جای توضیح وشرح ندارد و هر چه گفته شود تکرار مکرارت است.

همین بس که سالار شهیدان از همه چیز خود و همه کس خود از خون خود تا خون فرزند شیرخواره اش در جهت مسیر پاسداری از دین جدش و نیز احیاء آن گذشت و این گذشتن و بگذاشتن نشانه پاسداری شد برای هر فرد و هر تفکری که خود را ملزوم به پاسداری از حریم مقدسات دینی و میهنی می کند.

مگر ۸ سال جنگ تحمیلی کم به خود پاسدار جان بر کفن دید که با همه چیز خود به محضر خدای سبحان آمده بودند و گواهشان جز خون شان نبود؟!؟

خانواده، همسر و فرزندان، پدر و مادر و اعضاء خانواده همه از حس ماندن و بودن می گفتند اما فرمانده شهیدِ میهن من از ماندگاری آینده می گفت. فرمانده شهید میهن من هر لحظه با مرگ همراه بود در غرب و در جنوب! ( که امروزهم در همه جای میهن آماده است به جای من جان فدا کند تا من باشم تا اسلام باشد، وطن باشد و….)

در یک کلام، اگر بتوان فلان شخص سیاسی و یا دولتمرد و … را انکار کرد و زیر سؤال برد، نمی‌شود مهدی باکری و مهدی امینی و یا محمد ابراهیم همت و یا حسن باقری(غلامحسن افشردی ) و دیگران را به انکار نشست و به صرف عقیده شخصی، آنان و بزرگان شهید دیروز و گواهان امروز را به کنج تاریخ تبعید کرد که اینان تاریخی‌اند و تاریخ مصرف خورده‌اند، تاریخ مصرف را ما خورده‌ایم که تاب انتقال یک قطره خون این بزرگان را و یا بازماندگان اینان را به آینده نداریم که آینده ما رنگ همت و باکری به خود بگیرد و دیگران.

در کلام رهبر معظم انقلاب پاسدار چنین شأنی دارد:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه‌ی هدفهای والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است، ضروری و لازم است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فقط برای یک مجموعه‌ی نظامی نیست. یک مجموعه‌ی نظامی می‌تواند با شکلهای مختلف، با هدفها و با رفتارهای مختلف و با خصلتهای گوناگون باشد. البته بحمدالله امروز در نظام جمهوری اسلامی، همه‌ی سازمانهای نظامی به یک معنا سازمانهای معنوی و الهی و دارای اهداف خدایی هستند؛ ارتش هم همین‌طور است، نیروی انتظامی هم همین‌طور است، سپاه پاسداران هم که ولادتش این‌طور بوده است. هر کدام خصوصیاتی دارند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدفهای انقلاب و برای مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است.

انقلاب هرچه دشمن دارد و دشمنی دارند، به‌طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‌اند و حضور دارند؛ چون پاسدار انقلاب است. همه‌ی آن نیروهایی که در این طبیعت «خدا ساخته» و در این قوانین و سنن الهی برای دفاع از انقلاب و از حقانیت اسلام وجود دارد – همه‌ی آن نیروهای معنوی، همه‌ی آن تواناییها و استعدادهای درونی – همه درخدمت این مجموعه‌ای است که برای دفاع از انقلاب پدید آمده است.

(بیانات در دیدارجمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۴/۰۶/۱۳۷۸)

جوانان عزیز! عزیزان نورانی! خدا را شکر می‌کنیم که دولت قدر شما را می‌داند؛ ملت قدر شما را می‌داند؛ مسؤولان کشور قدر شما را می‌دانند؛ رئیس جمهور قدر شما را می‌داند؛ مجلس قدر شما را می‌داند. خدا را شکر می‌کنیم که پرچم عزت و جهاد و ایثاری که با دست شما جوانان در این کشور به اهتزاز درآمد، امروز هم در دست جوانان است؛ جوانان مؤمن، جوانان پاک و نورانی در میدانهای مختلف. اگر روحیه‌ی جهاد و مقاومت در مقابل دشمنیهای دشمن باشد، این جوان هر جا هست – در پادگان، در دانشگاه، در حوزه‌ی علمیه، در بازار، در کارخانه، در محیط های گوناگون – «مجاهد فی‌سبیل‌الله» است؛ پاسدار ارزشها و پاسدار دین است و این امروز بحمدالله وجود دارد. این را قدر بدانید.

(بیانات در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهداء(ع) ۲۶/۰۷/۱۳۷۷ )

من می‌خواهم به شما عزیزان عرض کنم که سپاه پاسداران و هر پاسدار و هر کسی در غیر کسوت پاسداری که در قبال امانت اسلام و امانت انقلاب، برای خود مسئولیتی قائل است؛ در زندگی امروز و فردای بشر، برای ارزشهای اسلامی نقش قائل است، باید توجه کند که با پایان یافتن جنگ، کار پایان نیافت؛ با گذشت یک دهه و دو دهه از پیروزی انقلاب، تلاش خاتمه نیافت. دلیل واضح هم این است که دشمنی ها و عوامل مزاحم و معارض با این حرکت صلاح و فلاح، تمام نشده است.

ارسال نظرات