استاد دانشگاه و روانشناس خانواده:

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدن زندگی می باشد

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدن زندگی ها است، که ممکن است خسارت جبران ناپذیری را خانواده ها متحمل گردند؛ چرا که هر کس به اندازه ظرفیت خود دارای مشکلاتی در زندگی می باشد.
کد خبر: ۸۸۵۳۵۱۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دکتر سعید عزیزی از اساتید دانشگاه و روانشناس خانواده در جشن میلاد امام حسین (ع)به مناسبت روز پاسدارکه با حضور جمعی از پاسداران وخانواده های آنان برگزار شد، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی آغاز و مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی و در نهایت تحقق پیشرفت و توسعه ایرانی اسلامی است.

دکتر عزیزی با بیان اینکه شیوه و نوع زندگی مردم مهم‌ترین بخش از عرصه حیات اجتماعی را تشکیل می‌دهند، افزود: پیروی مردم یک جامعه از سبک و شیوه‌ زندگی اصیل و بومی لازمه‌ پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسانها نباید اتفاقات زندگی خود را با یکدیگر مقایسه کنند، اظهار داشت: پیروی از سبک زندگی اسلامی و درونی ‌سازی آن در بطن جامعه، آغازی برای اجرای اصول دینی و تحقق آرمان‌ها و اهداف اسلامی در جامعه می‌باشد و لازمه‌ این امر تبعیت از احکام و فرهنگ دینی و پرهیز از الگوهای غربی سبک زندگی است.

استاد دانشگاه و روانشناس خانواده تصریح کرد: مقایسه کردن زندگی خود را با دیگران یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدن زندگی ها دانست که ممکن است خسارت جبران ناپذیری را خانواده ها متحمل گردند؛ چرا که هر کس به اندازه ظرفیت خود دارای مشکلاتی در زندگی می باشد.

وی تأکید کرد: اگر ایمان و تقوا چراغ هدایت باشد می تواند آثار و برکاتی گرانبهایی را در زندگی انسان به همراه داشته باشد.

حافظ کل قران کریم همچنین فضای معنوی خانواده را وابسته به دیدگاه پدر ومادر برای فرزندان دانست و گفت:پدر و مادر می توانند برای فضای معنوی فرزندان فرهنگ صحیح خواندن نماز و ایجاد علاقه ومشتاق بودن فرزندان به نماز را به شیوه های صحیح به آنها آموزش دهند .

استاد دانشگاه و روانشناس خانوادهسبک زندگی خانواده ها را در چهار اصل مهم خواند و افزود: اولین اصل مقایسه اصل دوم قضاوت اصل سوم شکر کردن واصل آخر برای آسمان زندگی کردن است و زمین خبری نیست

دکتر سعید عزیزی در پایان خاطر نشان ساخت: اگر برای رضای خدا زمین بخوری،خدا آسمانیت می کند.

ارسال نظرات