جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم، ظرفیت مناسبی برای استان جهت توسعه گردشگری بوده و باید این قابلیت در سطح ملی معرفی شود.
کد خبر: ۸۸۵۳۵۱۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گزدشگری گفت: باید در برگزاری جشنواره غذای بین المللی جاده ابریشم-اکو از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

اسداله درویش امیری افزود:برگزاری جشنواره غذای بین المللی جاده ابریشم-اکو، اقدام بسیار مناسبی بوده و برگزاری آن در سال گذشته با کیفیت مناسبی انجام شده است. با این حال نیاز به تقویت برگزاری مراسم افتتاحیه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مراسم افتتاحيه با حضور میهمانان خارجی هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم، ظرفیت مناسبی برای استان جهت توسعه گردشگری بوده و باید این قابلیت در سطح ملی معرفی شود.

استاندار زنجان تصریح کرد:8.5 هکتار زمین دولتی در اختیار سرمایه گذار پروژه شهرک صنایع دستی استان قرار گرفته که طرح مهم و تاثیرگذاری برای توسعه صنایع دستی استان و همچنین گردشگری است. البته این اقدام نباید با تعلل همراه شود؛ زیرا مشخص است که مشکلات فعلی این پروژه ناشی از مشکلات مربوط به دستگاه های اجرایی استان نیست.

اسداله درویش امیری افزود:تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همکاری برای اجرای پروژه شهرک صنایع دستی استان هستند و فرصت 6 ماه برای مشخص شدن وضعیت زمان بندی و ادامه پروژه به سرمایه گذار داده می شود. البته در این مدت پروژه نباید متوقف باشد و شرایط تسهیلات گرفتن آن نیز باید توسط سرمایه گذار مشخص شده و تامین مالی برای ادامه کار روشن شود.

وی در ادامه اظهار داشت:دو ناحیه کارگاهی صنایع دستی به همراه شهرک صنایع دستی در عوارضی زنجان-قزوین، 3 پروژه مهم و اولویت دار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است که برای این 3 پروژه باید در بازه های زمانی مستمر و مناسب گزارش ارائه شود. چرا که حوزه صنایع دستی برای استان بسیار مهم است و این بخش با سرمایه گذاری مناسب می تواند اشتغال مناسبی ایجاد کرده و برای تحقق نامگذاری سال بسیار راهگشا خواهد بود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ایران برترین و غنی ترین کشور در حوزه غذا و لباس است و تنوع اقوام و فرهنگ ها در کشور موجب شده تا ایران در این بخش رتبه نخست دنیا را داشته باشد. البته باید فرهنگ غنی و تمدن کشور به نسل های جوان معرفی شود، خاطر نشان ساخت:برگزاری جشنواره های مختلف در همه حوزه ها باید به همه شهرستان های استان تسری یابد.

ارسال نظرات