مسئولان موظف هستند امنیت شغلی لازم را برای کارگران ایجاد کنند؛ به طوری که باید آرامش فکری و ذهنی لازم برای کارگران در محیط کار فراهم باشد و کارگران دغدغه از دست دادن شغل خود را نداشته باشند.
کد خبر: ۸۸۵۳۴۹۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در همایش روز جهانی کارگر، با بیان اینکه کارگران موتور محرک تولید و کسب و کار کشور هستند، اظهار کرد: کارفرمایان باید کارگران را به چشم بازوان اصلی چرخه تولید نگاه کنند. زیرا این نوع نگاه و رویکرد، موجب دلگرمی کارگران شده و فعالیت آنها را توام با عشق به کار و محیط کار می کند.

اسداله درویش امیری از وجود 50 هزار شغل کارگری در استان خبر داد و افزود: کارگران همواره از آرمان های انقلاب اسلامی در بخش های مختلف دفاع کرده اند و در مقابل تهدیدات تاریخی که معاندان انقلاب برای کشور ایجاد می کردند، ایستاده اند. همچنین در برخی برهه ها شاهد این امر بوده ایم که فعالیت دو شیفت کاری به جای یک شیفت و همراهی برای تحرک چرخ های توسعه و تولید کشور، نقش مهم و اساسی کارگران برای رونق تولید بوده است.

وی با بیان اینکه در محیط کسب و کار و تولید چند عامل مهم وجود دارد، یادآور شد: کارفرما و سرمایه آن، مهندسین و طراحان واحد تولیدی به عنوان مغز متفکر چرخه تولید، دانش، تکنولوژی و ابزارهای فنی و همچنین نیروی کار و کارگری، عوامل کلیدی محیط کسب و کار محسوب می شوند.

مقام عالی اجرایی استان نبود کارفرما و سرمایه را موجب نبود واحد تولیدی و کارگر عنوان کرد و گفت: همه عوامل مورد نیاز باید برای یک فعالیت اقتصادی و تولیدی در کنار هم باشند، به طوری که یک کسب و کار و واحد تولیدی در کنار نیاز به 3 عامل نخست، نیاز جدی به کارگران ماهر و دلسوز دارد و بدون کارگر ماهر و دلسوز، تحرک در کار نخواهد بود.

درویش امیری رابطه دو طرفه میان کارفرما و کارگر را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: این رابطه باید دو سویه و مناسب باشد؛ به طوری که کارگر باید محیط کار را از خود بداند و البته اگر درایت و دلسوزی کارفرما نباشد محیط کسب و کار و اشتغالی ایجاد نمی شود. همچنین سرمایه کارفرمایان موجب می شود زمینه لازم برای شغل و کسب روزی کارگران ایجاد شود و انتظار از کارفرمایان نیز این است که کارگران را به چشم بازوان اصلی تولید و محیط کسب و کار بدانند.

استاندار زنجان به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" اشاره کرد و یادآور شد: در تحقق اهداف نامگذاری سال کارگران نقش مهمی دارند، زیرا برای افزایش تولید نیاز به کارگران ماهر و دلسوز در واحدهای تولیدی داریم. البته تولید بی کیفیت در بازار رقابتی توانایی فروش و رقابت ندارد و تولید با کیفیت نیازمند کارگران ماهر است. همچنین نقش کارگران در اقتصاد مقاومتی افزایش کیفیت تولید با افزایش مهارت کارگری است و در این راستا باید توانایی و مهارت کارگران را در واحدهای تولیدی افزایش داد.

وی به وظایف مسئولان در قبال کارگران اشاره کرد و گفت: مسئولان نیز موظف هستند امنیت شغلی لازم را برای کارگران ایجاد کنند؛ به طوری که باید آرامش فکری و ذهنی لازم برای کارگران در محیط کار فراهم باشد و کارگران دغدغه از دست دادن شغل خود را نداشته باشند. در همین راستا دولت اقدامات زیادی انجام داده و در استان زنجان نیز تشکیل و فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کنار طرح رونق اقتصادی موجب امنیت بیشتر شغلی کارگران استان شده است.

درویش امیری به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این زمینه موانع زیادی از سر راه واحدهای تولیدی استان برداشت شده است؛ به گونه ای که کالاهای تولیدی واحدها که حاصل تلاش و دسترنج کارگران استان بود، به دلایل مختلف در انبارها مانده و به همین دلیل واحدهای تولیدی دچار مشکلات جدی در نقدینگی بودند که با اقدامات حمایتی مورد نیاز، مشکلات زیادی در این راستا برطرف گردید. به طوری که 500 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه فضای صادرات استان در سال های اخیر تقویت شده است، افزود: در همین راستا فضای صادرات استان که به دلیل تحریم کمرنگ شده بود با اقدامات حمایتی رشد قابل توجهی پیدا کرده است. به طوری که درآمدهای صادراتی گمرک زنجان در سال 94 به میزان 228 میلیون دلار بود که در پایان سال گذشته به 308 میلیون دلار رسید. همچنین درآمدهای گمرک استان در سال 92 به میزان 28 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که در پایان سال 95 به 117 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید و هم اینک محصول تولیدی واحدهای استان که حاصل دسترنج کارگران است، به 40 کشور دنیا صادر می شود.

وی بهبود و توسعه این شاخص ها را برای حفظ و تقویت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال و تثبیت شغل کارگران استان ضروری دانست و گفت: برای حمایت از تولید و افزایش امنیت شغلی کارگران باید محصولات تولیدی واحدها که انبار شده بود، وارد بازارهای هدف می شد. به طوری که این میزان صادرات و تقویت صادرات کالاهای تولیدی استان موجب شد تا از 8 هزار شغل کارگران این استان که متزلزل و در معرض خطر بود، صیانت شود و کارگران از نگرانی خارج شوند.

درویش امیری با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اقدامات حمایتی خود را از واحدهای تولیدی ادامه خواهد داد، افزود: برای کمک به اشتغال کارگران و صیانت از شغل آنها از هیج کمکی دریغ نخواهیم کرد.

ارسال نظرات