استاندار اردبیل گفت:

توسعه بخش کشاورزی نیازمند وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

بمناسبت هفته کار و کارگر همایش بزرگ کارگران استان همزمان با هفته کارگر در سالن فدک اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۳۴۴۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل،استاندار اردبیل درمراسم تجلیل از کارگران نمونه استان بیان کرد: توسعه بخش کشاورزی نیازمند وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی است که بخش خصوصی در این زمینه نقش قابل توجه و موثری دارد و انتظار داریم با همکاری و مشارکتهای همه‌جانبه به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم و از این طریق شاهد شکوفایی قابلیتها و ظرفیتهای بخش کشاورزی استان باشیم.
 
 

مجید خدابخش افزود: فراهم کردن زیرساختهای لازم برای رونق‌بخشی به بخش گردشگری و کشاورزی در سطح استان باید مورد توجه مسئولین و دستگاههای اجرایی مربوطه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بازار روسیه نیز فرصت مساعد برای تولیدات کشاورزی استان است و ایجاد منطقه آزاد تجاری و احداث بندر خشک می‌تواند در این زمینه راهگشای بسیار مناسبی باشد.

 
 
درادامه نماینده مردم اردبیل در مجلس متذکر شد: در چنین وضعیتی لازم است قانون کار بازنگری شود و فکری به حال وضعیت کارگران کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نرخ بهره ۲۵ درصدی را مانع از اقتصادی بودن تولید دانست و تأکید کرد: هر چند اقدام دولت در مهار تورم مطلوب است اما در رکود همچنان مشکل داریم و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط نیازمند حمایت هستند.

 
وی یکی از علت‌های عدم توسعه یافتگی استان‌هایی مانند اردبیل را سیاست‌های غلط اقتصادی دانست و تأکید کرد: به عنوان مثال پروژه راه‌آهن اردبیل ۱۲ سال است آغاز شده اما هنوز در اولویت دولت قرار نگرفته است.برای حمایت واقعی از اشتغال و تولید در استان‌های محروم لازم است ظرفیت استان‌ها به کار گرفته شود.

بدری اضافه کرد: یک فوریت لایحه ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری 7ماه پیش در مجلس تصویب شده و تا روزی که نقشه به مجلس ارایه نشده این لایحه بلاتکلیف خواهند ماند.

درپایان میرزاده نماینده مردم شهرستان گرمی در این برنامه گفت:تا زمانی که از تولیدات داخلی ازشعار به عمل تبدیل نشود، تحقق اقتصاد مقاومتی سخت خواهد بود.
 
 
 
 
 
ارسال نظرات