عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، بر لزوم شفاف سازی کاندیدا دربارۀ قانون هدفمندی یارانه ها تأکید کرد و گفت: پرداخت یارانه نقدی به تمامی دهک ها مغایر با روح قانون هدفمندی یارانه ها است.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۶۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به وعده های انتخاباتی برخی کاندیداها برای افزایش یارانه نقدی گفت: یکی از مشکلات اقتصادی جامعه قانون هدفمندی یارانه ها بوده که این قانون نیز در دولت دهم و یازدهم به درستی اجرا نشده و تنها بخش پرداخت یارانه نقدی، آن هم بدون هدفمندی بین تمامی دهک های جامعه توزیع شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به تمامی دهک ها مغایر با روح قانون هدفمندی یارانه ها است، افزود: در مجلس نهم و دهم به دولت تکلیف شد که قانون هدفمندی یارانه ها را به درستی اجرا کنند و یارانه را به سمت تولید و دهک های محروم جامعه هدایت کنند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: مجلس در بودجه سال 96  نتوانست دولت را نسبت به حذف دهک های پر درآمد متقاعد کند، اما دولت را مکلف به افزایش یارانه دهک های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کرد.

وی با بیان اینکه کاندیدای ریاست جمهوری باید موضع خود نسبت به قانون هدفمندی یارانه ها مشخص کنند، یادآور شد: باید شفاف شود که آیا دولت جدید در تبعیت از دولت نهم و دهم رویه اشتباه را تکرار می کند یا اتفاق جدیدی در این حوزه رخ می دهد.

وی افزود: مجلس و مردم باید از مواضع کاندیدا درباره هدفمندی یارانه ها و سمت و سوی آن توسط کاندیدا مطلع شوند.

عضو هیئت رییسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:حذف دهک های پردرآمد و افزایش یارانه دهک های کم درآمد از تأکیدات مجلس بوده و از سوی مجلس حمایت می شود، لذا با ساماندهی یارانه ها بخشی از آن باید به مسیر اصلی یعنی به سمت تولید و ایجاد اشتغال هدایت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها