خبرهای داغ:
در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

مراسم سالروز قیام ۱۵ خرداد باشکوه برگزار شود

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی قم در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بر ضرورت برگزاری باشکوه قیام ۱۵ خرداد در قم تاکید کردند.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۹۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
مراسم سالروز قیام ۱۵ خرداد باشکوه برگزار شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عادل‌پور در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که ظهر امروز و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است اظهار داشت: این نظام مردم را از شر شیاطین نجات داد که لازم است برای حفظ آن تلاش کرد.

امام‌جمعه شهر قنوات معرفی امام خمینی(ره) به نسل جوان را الزامی دانست و افزود: محصولات فرهنگی به این منظور باید به‌صورت گسترده تهیه‌ شده و در اختیار جوانان، نوجوانان و زائران قرار گیرد، چرا که تاکنون این اقدام مورد غفلت واقع‌ شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به شرکت مردم قم در مراسم 15 خرداد، اظهار داشت: حدود 30 هزار نفر از مردم امسال در این مراسم شرکت می‌کنند و تدابیر امنیتی نیز به این منظور اندیشیده شده است.

حسین امیری قمی بابیان اینکه جلسات هماهنگی برای این مراسم برگزارشده است، افزود: بهتر است که این مراسم صبح از میدان روح‌الله شروع‌شده و تا حرم حضرت معصومه(س) ادامه یابد.

نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد امام راحل و قیام 15 خرداد الزامی است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در قم باید به این منظور در نظر گرفته شود.

14 و 15 خرداد فرصتی دوباره برای تبیین شخصیت امام خمینی (ره) است

وی به اهمیت روز 14 و 15 خرداد پرداخت و اظهار داشت: امسال مراسم سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی مصادف با ماه رمضان است و باید این مراسم به‌صورت ویژه همراه با اطعام در شهر قم برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم منشأ قیام 15 خرداد را  شهر قم دانست و افزود: امام خمینی(ره) بر زنده نگه‌داشتن این قیام تأکید داشته و باید مراسم‌های ویژه‌ای در شهر قم و شهرهای تابعه برگزار و راهپیمایی 15 خرداد نیز مثل سالهای گذشته برپا شود.

وی روزهای 14 و 15 خرداد را فرصتی مناسب برای معرفی شخصیت امام (ره) دانست و تصریح کرد: باید از صمیمیت و همدلی مدیران دستگاه‌های مختلف در معرفی شخصیت امام(ره) در استان استفاده کرده و مسابقاتی با موضوع وصیت‌نامه امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

لطفی از همه ارگان‌ها خواست تا 14 و 15 خرداد را به‌عنوان فرصتی برای تعطیلات نبینند و خاطرنشان کرد: مبلغان حوزه علمیه نیز در ماه رمضان باید برنامه‌های ویژه‌ای برای تبیین شخصیت امام(ره) به همه جامعه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از کنسل شدن برنامه اعزام کاروان‌های شهرهای مختلف به حرم مطهر امام (ره) خبر داد و عنوان کرد: امسال به دلیل روزه‌دار بودن مردم کاروان‌هایی برای شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) از شهرهای دیگر اعزام نمی‌شود ولی این مسئله شامل شهر قم و اطراف تهران نمی‌شود.

لطفی با تأکید بر این اصل که نباید تنها به اعزام کاروان اکتفا کنیم، افزود: هر چه کاروان‌های اعزامی از استان قم قوی‌تر باشد، قابل‌ توجه‌تر است، اما باید تبلیغات وسیعی برای سالگرد امام (ره) در شهر قم داشته و مراسم به‌صورت متمرکز در مساجد برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار