فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)استان البرز؛
سردار مولایی گفت: شاید مهم ترین دلیلی که امام حسین (ع) را در بین ائمه شاخص کرده است همین ویژگی پاسداری از دین است ، البته همه ائمه از دین با روش های مختلف پاسداری کرده اند، ولی به این صورت نبوده است، ایشان تمام و کمال همه چیز خود را در صحرای کربلا به همراه بردند و کاری انجام دادند که پس از 1400 سال دین زنده بماند.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۶۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)استان البرز با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار در جمع پایوران سپاه اظهار داشت: اعیاد مبارکی در ماه شعبان قراردارد که یک از آنها به نام"پاسدار" نام گرفته است.

سردار مولایی در خصوص علت نام گذاری روز ولادت امام حسین (ع) به نام روز "پاسدار"گفت: نکته بسیار مهم در فلسفه وجودی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار دارد، آنچه که به ما گفته اند و یاد گرفته ایم و سالیان سال و قرن ها در کتاب ها نوشته شده است، فلسفه وجودی ایشان که پاسداری از دین بوده است.

وی افزود : در آن زمان دین منحرف شده و از مسیر خارج میشود و یک نفر میخواهد تمام وجود و داشته های خود را در راه دفاع از آن بگذارد.

فرمانده سپاه البرز بیان داشت: شاید مهم ترین دلیلی که امام حسین (ع) را در بین ائمه شاخص کرده است همین ویژگی پاسداری از دین است ، البته همه ائمه از دین با روش های مختلف پاسداری کرده اند، ولی به این صورت نبوده است، ایشان تمام و کمال همه چیز خود را در صحرای کربلا به همراه بردند و کاری انجام دادند که پس از 1400 سال دین زنده بماند.

سردار مولایی تصریح کرد: همه ما بر این اعتقاد داریم که اگر جانبازی امام حسین(ع) و خانواده ایشان نبود، امروز دین منحرف شده بود و راهی برای برگشت وجود نداشت.

وی در خصوص سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: روزی که امام خمینی (ره) فرمان تشکیل سپاه را دادند در واقع با این نیت بود که سازمانی تشکیل شود که هرآنچه افرادی که در آن فعالیت دارند برای پاسداری از انقلاب بگذارند و فرقی ندارد در کجا وبا چه شیوه ای باشد .

فرمانده سپاه البرز گفت: وجه مشترک این روز به خاطر ذات پاسداری است، پاسداری به معنای دفاع از دین است با هر روشی که وجود دارد و مقدمه پاسداری این است که اول به خودمان رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به حضور شهید همدانی در جبهه های سوریه عنوان کرد: این شهید بزرگوار با نفس پاکی که داشتند، خوبی و پاکی را ترویج دادند و ما نیز اگر بخواهیم درست عمل کنیم ابتدا باید درست بشویم ، اگر درست نشویم اثر گذار نخواهیم بود.

سردار مولایی یادآور شد: اگر بخواهیم قدراین روز را بدانیم باید آگاه باشیم که اسم ما را با امام حسین(ع) عجین کردند و لازمه آن این است که حق مطلب ، قرار گرفتن در مسیری است که ایشان قرار گرفتند .

فرمانده سپاه البرز در پایان خاطر نشان کرد: باید با خود فکر کنیم اگر امروز لازم باشد برای انقلاب از همه چیز خود بگذریم ، میگذریم یا خیر ، اگر گذشتیم میشویم پاسدار و لازمه پاسداری از انقلاب حرکت درونی است تا بتوانیم از انقلاب حفاظت کنیم .

گفتنی است در آخر این مراسم از پاسداران نمونه استان تقدیر به عمل آمد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها