معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت :راه اندازی این نهاد انقلابی در شرایطی بود که ترور گروهک های ضدانقلاب و بعد گروهک های تجزیه طلب قومی شرایطی را به وجود آورده بودند که بدون روحیه جهادی و شهادت طلبانه نمی توانست به خیل پاسداران بپیوندد و پاسداری را ادامه دهد .
کد خبر: ۸۸۵۳۲۶۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ضمن تبریک عیاد شعبانیه اظهار داشت : روز پاسدار در واقع اقتداء پاسداران انقلاب اسلامی به امام حسین (ع) برای دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است که بدون داشتن روحیه عاشورایی و جهادی نشدنی است.
وی گفت : شهیدان گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نشان دادند که چنین شانی را به خوبی داشته و به حضرت سیدالشهدا(ع) اقتداء کرده اند.
پاسداری از انقلاب اسلامی مستلزم روحیه جهادی و شهادت طلبانه است
معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : راه اندازی این نهاد انقلابی در شرایطی بود که ترور گروهک های ضدانقلاب و بعد گروهک های تجزیه طلب قومی شرایطی را به وجود آورده بودند که بدون روحیه جهادی و شهادت طلبانه نمی توانست به خیل پاسداران بپیوندد و پاسداری را ادامه دهد .
سنایی عنوان کرد : در جنگ تحمیلی هم نیازمند چنین روحیه ای بودیم و همچنان امروز هم پاسداری انقلاب اسلامی مستلزم داشتن روحیه جهادی و شهادت طلبانه است.
وی توضیح داد : همان گونه که سپاه پاسداران در عرصه جنگ سخت به برکت داشتن نیروهای با انگیزه و جهادی توانست بدرخشد درعرصه مقابله با جنگ نرم هم با داشتن درک و شناخت واقعی از این نوع تهدیدات و فراهم آوردن ابزار مقابله با آن خوشبختانه توفیقاتی داشته است .
معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد : امروز با تغییر در عرصه نبرد و تهدیدات ؛ سپاه پاسداران هم در سازمان و آمادگی های دفاعی خود توانسته تطابقی را به وجود آورد که نوع دشمنی ها به سپاه به پدیده سپاه هراسی از سوی دشمنان تبدیل شده است و این خود که نوعی بغض و کینه را نسبت به پاسداران انقلاب اسلامی نشان می دهد ؛ یکی از نشانه های توفیق سپاه در مقابل این نوع از تدبیرات دشمن است.
سنایی در رابطه با نقش آفرینی سپاه پاسداران در برابر هجمه های وارد شده به آن بیان کرد : سپاه پاسداران در فضای درگیری و نبرد متولد شده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک های ضد انقلابی و سلطنت طلب برای بازگرداندن انقلاب دست به اقداماتی می زدند بنابراین تعدادی از جوانان از بین مردم اسلحه به دست گرفتند تا پاسدار انقلاب نوپای انقلاب اسلامی باشند و در ادامه اقدامات گروهک ها در مرزها و جنگ موجب شد تا این نهاد انقلابی توسعه پیدا کرده است .
وی تشریح کرد :سپاه پاسداران متناسب با تهدیدات که بر علیه انقلاب بود آمادگی هایی را به دست آورد و بعد از جنگ هم در عرصه های فرهنگی ، سازندگی کشور و امنیت ملی و پایدار کشور وارد عمل شد .
حضور سپاه در سوریه و عراق تهدیدات دشمن بر علیه ایران را خنثی کرده است
معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت : سپاه در تمامی عرصه ها حضور پیدا کرده است و توانسته ایفای نقش نماید و در شرایط خطیر فعلی هم در مقابله با تروریست ها تکفیری که دومینویی را از حاشیه پیرامون ما شروع کرده اند و اگر این امکان را داشتند حتما به داخل کشور تهدیدات خود را می کشاندند .
سنایی در پایان اظهار کرد : با حضور نیروهای سپاه در سوریه و عراق ما شاهد خنثی شدن این تهدیدات خطرناک بوده ایم و این نه  تنها برای جمهوری اسلامی تولید بازدارندگی کرده است بلکه کشورهای منطقه را هم از دست این تروریسم کور و وحشیانه نجات داده است .
 
آرمان کرمان
ارسال نظرات