مدیرکل کتابخانه‌های اردبیل:

فعالیتهای کتابخانه‌های عمومی در اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه برنامه‌های کتابخانه‌‌ای مشترک با نهادهای مختلف فرهنگی و اجرایی اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۲۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیمازاردبیل، رباب عزیزخانی درجلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد:اجرای قانون پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداریها امری مهم و ضروری در راستای توسعه فعالیتهای کتایخانه‌های عمومی بوده و باید به این امر توجه لازم از سوی شهرداران انجام شود.

وی نیم درصد را تنها منبع تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها دانستو گفت: اجرای برنامه‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی و توسعه کیفی برنامه‌ها، از محل پرداخت این نیم درصدها میسر می شود که تاخیر و تعلل در این زمینه منجر به ایجاد اختلال در مسیر برنامه‌ها خواهد شد.

عزیزخانیارتقای سطح آگاهیهای عمومی و توسعه فرهنگی استان را از اهداف کتابخانه‌های عمومی برشمرد و افزود: کتابخوانی سبب افزایش آگاهی و رشد فرهنگ شهرنشینی شده و در نتیجه کاهش معضلات شهری را در پی خواهد داشت که همین مهم سبب خواهد شد از بار مشکلات شهرداری نیز کاسته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیلاز کتابداران به عنوان طلایه‌داران حوزه ترویج فرهنگ مطالعه نام بردو تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد در راستای ارتقای سطح مطالعه افراد، برنامه‌های کتابخانه‌‌ای متنوعی را به صورت مشترک با ارگانهای دیگر برگزار کند.

وی خواستار تخصیص اعتبارات مناسب دولتی برای تکمیل کتابخانه مرکزی پارس‌آباد شد و بیان کرد: وضعیت فعلی این پروژه، در شأن مردم فرهنگ‌دوست پارس‌آباد نبوده و حمایت فرمانداری شهرستان را برایتکمیل این پروژه را در سال 96 می‌طلبد.

معاون فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسهمشارکت ارگانهای اجرایی و فرهنگی شهرستان پارس‌آباد در جشنواره کتابخوانی رضوی را اعلام و اظهار کرد: مردم شهرستان پارس‌آباد با مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای نشان داده‌اند که فرهنگ کتابخوانی از اهمیت خاصی در نزد آنان برخوردار است.

عدالت حاجی‌پور مشارکت همه شهرداریهای این شهرستان در تبلیغات محیطی برای جلب مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی را ضروری خواندو افزود: در همین زمینه جلسات کارشناسی مشترکی برگزار خواهد شد.

وی پرداخت معوقات نیم درصد از درآمدهای شهرداری را خواستار شد و گفت: این نیم درصد، طبق نص صریح قانون، حق کتابخانه‌های عمومی بوده وباید به اجرا در آید و شهرداران در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار