پاسداران نظام اسلامی با اقتدا به سرور و سالار شهیدان مردانه و شجاعانه برای حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند و مظهر آزادی و آزادگی هستند.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۴۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سوم شعبان سالروز ولادت سومین پیشوای شیعیان امام حسین(ع) است؛ قافله سالار کاروان عشق که برای احیای سنت پیامبر(ص) ‌و رویارویی با پلیدی ها قیام کرد و با اهدای جان خویش و یاران باوفایش به پاسداری از معنویت و دفاع از ارزش های والای انسانی پرداخت.

رزمندگان ایران اسلامی با پیروی از سیدالشهدا(ع) درطول تاریخ انقلاب و پس از آن در هشت سال جنگ تحمیلی به مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از وطن پرداختند و همین رشادت‌ها و مجاهدت‌های سربازان اسلام سبب شد تا در سوم شعبان سال 1358 حضرت امام خمینی(ره) پیامی به مناسبت ولادت امام حسین(ع) صادر فرمودند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.

پاسدار چه واژه مقدسی، پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است. و به واقع نامگذاری این روز به نام پاسدار یادآور پرچم فتحی است که با پیراهن خونین امام حسین(ع) در کربلا برافراشته شد.

به واقع سبزپوشان سرو قامت «پاسدار» آرمان بزرگ و مقدسی دارد که همان حفظ و نگهبانی از نظام و حكومتی است كه بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) بر پا شده ومدعی تحقق آن در جهان امروزی است؛ پاسدار، یعنی کسی که در ناگهانی از حادثه، همواره لبیک‌گوی فرمان «حی علی خیرالعمل» است.

رسالتی که بر دوش پاسداران نظام اسلامی قرار دارد رسالتی همه‌ جانبه، تمام عیار و جامع در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و روح اخلاص، مجاهدت، انقلابی‌گری و عمل مبتنی بر اعتقاد و باور از جمله ویژگی‌های این سبزپوشان بهار ایمان است.

بزرگ پاسدار انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) در معرفی پاسدار نمونه و الگوی راستین به جهانیان فرمودند «همواره باید به خاطر داشته باشیم که می بایست در صحنه نبرد با تمایلات نفسانی که همان جهاد اکبر است پیروز باشیم تا نمونه و الگوی راستین پاسدار انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم».

مقام معظم رهبری در این زمینه فر مودند : «این ابتکار جالب که روزى به نام پاسدار را ارتباط بدهند با میلاد مسعود سیدالشهدا (ع)، یک ابتکار پرمغز و جهت‌‏دهى است. باید از کسانى‏‌که اول این فکر به ذهن آن‏ها رسیده است و ما را متوجه به این معنا کردند، تشکر کرد، زیرا داعیه سپاه پاسداران، داعیه بزرگى است؛ پاسدارى از انقلاب اسلامى.»

پاسدار یعنی انسان وارسته و برآمده از دل مردم که برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی دست از تعلقات مادی خویش برداشته و راهی دیار مبارزه با دشمنان اسلام گردیده است و تا زمان ظهور حضرت والیعصر(عج) پرچم اسلام را برافراشته نگه می‌دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات