خبرگزاری بسیج: مسئول دفتر تأیید شرعی ضوابط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک تقارن هفته عقیدتی سیاسی، روز پاسدار و شهادت استاد مطهری، ویژگی های علامه مرتضی مطهری را نگاه جامع به موضوع دین دانست و گفت: به همین دلیل امام برای او جایگاه ویژه ای قائل بود.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۳۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی افزود: مطهری جامع فکر می کرد و خیلی از مسائلی که امروز برای انحراف انقلاب در جامعه مطرح می شود، شهید مطهری در ابتدای انقلاب اسلامی پیش بینی کرده و پاسخ آنها را نیز بیان کرده بود.

وی با تاکید بر تربیت الهی انسان ها با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند می فرماید همراه پیامبران کتاب و میزان به عنوان وسیله سنجش  فرستادیم تا مردم به حرکت در مسیر قسط و عدل قرار بگیرند. تربیت و تعالی و پرورش انسانها روح را به تعالی می رساند و در اوج قرار می دهد  که دین موجب می شود انسان در این مسیر قرار بگیرد.

ضرورت نگاه جامع به دین

رسالت انبیاء الهی پرورش و تربیت انسان ها است و این با خشیت الهی بوجود می آید؛ یکی از رسالت های انبیاء الهی خشیت الهی است که موجب می شود انسان در مسیر صراط مستقیم قرار بگیرد و او راه را پیدا کند و وقتی راه را پیدا کند، احساس خوف از هیچ چیزی نداشته و دنبال راه حل نمی گردد. 

خشیت الهی انسان را راه می اندازد که راه را پیدا کند. وی با اشاره به مشکل برخی افراد در آشنایی دین، اظهار داشت: خیلی ها یک جای دین را می گیرند و بقیه را رها می کنند؛ این افراد به دین به طور جامع نگاه نمی کنند.

تمام مشکلات ما از آمریکاست

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف برخی از مسئولان اظهار داشت: برخی افراد امروز راه پیشرفت و ارتقاء کشور را اتکا به اروپا و آمریکا می دانند در حالی که بسیاری از مشکلات کشور و بدبختی های ما از اینها نشات می گیرد.

وی با اشاره به مطالعات چهارساله ای که انجام داده است، تصریح کرد: آنچه در اروپا اتفاق می افتد تکرار علم است نه پیشرفت علم، بلکه 20 درصد پیشرفت علم است.

ترجمه کتاب های بوعلی از انگلیسی به فارسی!

مصلحی با اشاره به کتابی که یک نویسنده انگلیسی منتشر کرده است، اذعان کرد: این مستشار انگلیسی بیان می کند که در کشورهای اسلامی یک سرمایه بزرگ وجود دارد که خود آنها از آن غافل هستند؛ ما با الاغ راه افتادیم و در کوچه پس کوچه های کشورهای اسلامی این سرمایه عظیم را با نازلترین قیمت خریداری کرده و به هندوستان منتقل کردیم و بخشی از آن را به اروپا انتقال دادیم؛ این سرمایه عظیم کتاب هایی است که در خانه های مسلمانان وجود دارد و آنها از این سرمایه بزرگ خود غافل بودند. 

وی با بیان اینکه بوعلی سینا و جابربن حیان از بزرگترین دانشمندان جهان هستند، خاطر نشان کرد: کتاب قانون در علم طب بوعلی سینا از جمله این آثار گرانبهای اسلامی است که متاسفانه از انگلیسی به فارسی ترجمه شده و سر قبر این دانشمند فروخته می شود؛ کتاب های بسیار دیگری در علوم مختلف نوشته شده که بعد از مرگ بزرگان به فرزندان آنها به ارث رسیده و آنها هیچ استفاده ای از آن نمی کنند و به آسانی این سرمایه های گرانبها را از دست می  دهند.

مصلحی ادامه داد: بوعلی سینا در آن زمان چهار جلد کتاب در مورد تشریح بدن انسان تالیف کرده است که دکتر نوکندی در ترجمه خود به عنوان زیر نویس آورده است، در آن زمان بوعلی سینا اعلام کرده بود که سر انگشتان دست انسان چهار عصب دارد که به مغز متصل است و زبری، نرمی و خشکی را احساس می کند، در حالی با پیشرفت علم اکنون دو رگ آن را کشف کرده اند.

  پیشرفت های غرب از اسلام نشات گرفته

وی بیان کرد: متاسفانه با این همه سابقه علمی که خودمان داریم، آنها این پیشرفت را به رخ ما می کشند؛ اما عده ای نمی فهمند چیزی را که آنها به رخ ما می کشند 20 درصد پیشرفت بوده و همه این پیشرفت ها از اسلام نشات گرفته است. اروپا و آمریکا امروز با مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دچار مشکل هستند که اوباما و ترامپ این موضوع را در مناظره های انتخاباتی خود مطرح کردند.

 

   

تحیر فرمانده ناتو از عملیات والفجر 8

وی به فعالیت های 38 ساله سپاه اشاره کرد و گفت: به برکت تربیت الهی در مجموعه سپاه ، این نیروهای جان برکف هستی خود را برای برقراری قسط و عدل می گذارند و این را می توان در حوزه های مختلف جنگ و سازندگی، مشاهده کرد.  مصلحی اظهار داشت: عملیات والفجر 8 را یکی از بزرگ ترین عملیات های پیچیده دنیا دانست و گفت: بعد از پذیرش قطعنامه، ارسلان بیک فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان مهمان نیروی زمینی سپاه بود، او درخواست بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس را داشت که منطقه شلمچه را به او پیشنهاد کردیم اما او اظهار داشت که تمایل دارد از منطقه عملیاتی فاو دیدن کند، وقتی در کنار پل بعثت اعلام کردیم که عده ای از بسیجیان غواص شب عملیات از این رودخانه عبور کردند، این افسر کارکشته ناتو به شدت برافروخته شد و گفت: شما مرا به تمسخر گرفته اید؟! او ادامه داد: شب عملیات سرعت آب رود کرخه 60 کیلومتر بر ساعت بوده است، حتی غواصان زبده و دوره دیده هم قادر نیستند از این محور عبور کنند و این کار محال است ؛ لذا این عملیات یکی از افتخارات ایران محسوب می شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات