امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت : یکی از چیزهای که دشمن به دنبال آن است حضور کم رنگ مردم در صحنه انتخابات است .
کد خبر: ۸۸۵۳۱۳۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام محمد کارگر افزود : همه ملت ایران باید شرکت در انتخابات را بعنوان تکلیف شرعی و قانونی و حق خود دانسته و با حضور حداکثری افراد اصلح را انتخاب کنند.

طیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه باید در رای دادن قصد قربت کرد و هر چه را که خداوند می پسندد انجام داد ، اظهار داشت : نباید انسان آخرت خودش را به واسطه دنیای دیگران خراب کند .

ی با بیان اینکه همه شش نفر کاندیداهای ریاست جمهوری که احراز صلاحیت شده اند برای ما محترم اند ، افزود : اما در نهایت یکی از این کاندیداها انتخاب خواهند شد بنابراین هدف باید شفاف سازی باشد نه تخریب دیگران .

میر حوزه علمیه خواهران استان با قدردانی از زحمات همه دولت های گذشته اظهار داشت : انتظار ملت ایران از دولت آینده این است که مطیع رهبر باشد.

امام جمعه موقت میبد افزود : دولت آینده باید اصلاح چرخه مدیریت ها در سطوح مختلف با موالفه های کارآمد ، جهادی و انقلابی را در برنامه های خود قرار دهد .

خطیبجمعه موقت میبد با بیان اینکه نباید در مقابل دشمن دست به عصا راه رفت ، تصریح کرد : دولت آینده باید با نشاط و سرزنده و ترجیح دهنده مصالح ملی بر منافع شخصی و گروهی باشد .

حجت السلام کارگر با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید از جنس مردم باشد اظهار داشت : رئیس جمهور و دولت آینده باید از تواضع ، پابیندی به ارزشهای ملی و انقلابی ، عملگرا ، حفظ حرمت نهادهای قانونی و متعهد و متخصص برخوردار باشد .

*- ملت انقلاب کرده اند که حکومت اسلامی حاکم شود

مدیرحوزه علمیه خواهران استان گفت : دولت آینده باید مبارزه جدی با مفاسد اداری ، مالی اقتصادی و حتی فرهنگی و سیاسی را در دستور کار خود داشته باشد چرا که ، این مردم انقلاب کردند و شهید دادند تا حکومت علی (ع) و پیامبر اسلام در کشور حاکم شود ، نه اینکه غربی ها به هر بهانه ای راه نفوذ به کشور را پیدا کنند.

*- سیاست نگاه به خارج شکست خورده است

امم جمعه موقت میبد ، ناکارآمدی و گرایش به شهر طلبی و قدرت طلبی ، منیت و دعوت به خود به جای دعوت به خدا ، ، رودربایستی فردی حزبی و سیاسی ، عدم اعتماد به نسل جوان ، بی تفاوتی به انفعال در برخی از مسئولان ارشد و پیری و خستگی ، نگاه تشریفاتی در جامعه و عدم فهم مبانی اندیشه اسلام و ولایت فقیه ، فاصله گرفتن از فرهنگی دینی و انقلابی ، شخص محوری و عدم روحیه کارگروهی را از آسیب های جدی در رده مختلف کارگزاران دولت و نظام برشمرد و تصریح کرد: سیاست نگاه به خارج شکست خورده است و باید با رویکرد سیاست نگاه به داخل این آسیب ها برطرف شود .

*- مناسبت ها:

حجت الاسلام کارگر سالروز شهادت شهید شیرودی ، روز شوراها و هفته شهر و شهروندی ، روز جانباز، روز جهانی کار و کارگر ، و روز معلم و عقیدتی و سیاسی بسیج را گرامی داشت .

امام جمعه موقت میبد همچنین شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان را در مرز پاکستان و در میرجاوه را به خانواده های این شهدا ، ملت ایران و نیروهای انتظامی تسلیت گفت و افزود : دولت پاکستان باید به وظیفه خودش در این رابطه عمل و تروریست ها را هرچه زودتر دستگیر و به مجازات برساند .

*- امام حسین (ع) از دین جدش پاسداری کرد

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت سیدالشهداء حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، امام سجاد(ع) ، حضرت بقیه الله العظم حجت ابن الحسن العسگری امام زمان و جانباز کربلا قمر بنی هاشیم حضرت ابالفضل را به همه شیعیان جهان و نمازگزاران تبریک گفت و افزود : ماه شعبان ماه جشن و شادی و سرور است و خیران می توانند در این ماه با تامین نیازهای جوانان در اجر و پاداش این ماه بهره مند شوند.

حجت الاسلام کارگر با تبریک میلاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار به همه سپاهیان و پاسداران نظام و انقلاب گفت : امام حسین (ع) برای پاسداری از احکام اسلام ، دین جدش پیامبر خدا ، و قرآن جانفشانی کرد .

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به ایثار و از جان گذشتگی نیروهایی سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی گفت : امروز هم هنوز دشمنان ، تبلیغات منفی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می کنند اما در طول انقلاب هر جا سپاه وارد عرصه شده است با اقتدار پیش رفته ایم .

*- جبهه واقعی ما با دشمن جبهه اقتصادی و فرهنگی است

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه هر دولتی که در امریکا روی کار می آید از گزینه های روی میز سخن می گوید تصریح کرد : آنها چنان از جوانان عزیز ما سیلی خورده اند که جرات اقدام نظامی بر علیه کشور ما را ندارند.

وی هدف سردامداران امریکا را مشغول کردن ما در جبهه ای و ضربه زدن در جبهه های دیگر عنوان کرد و افزود : جبهه واقعی ما با دشمن جبهه اقتصادی و فرهنگی است اما بعضی ها متاسفانه در داخل کشور ، پیاده نظام دشمن می شوند و در مسیر اهداف دشمن که ضربه زدن به نظام و انقلاب است حرکت می کنند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به نقش سپاه پاسداران در عرصه سازندگی خاطرنشان کرد : نیروهای سپاهی ما در عرصه سازندگی و جبهه اقتصادی و نظامی مانند سپر فولادین در مقابل دشمن ایستاده و بیش از 65 پروژه را در قرارگاه خاتم الانبیا با موفقیت به پایان رسانده است که یکی از آنها پالایشگاهی است که اروپایی ها در سال 89 به بهانه تحریم رها کردند و امروز فاز اول آن روزانه با 120 هزار بشکه بنزین یورو 4 در حال تولید است که دشمن آن را نمی پسندد .

حجت الاسلام کارگر با اظهار تاسف از نگاه بعضی ها که می گویند نمی توانیم افزود : اما پاسداران ما ثابت کردند که ما می توانیم و توانستند.

خطیب جمعه موقت میبد ، حلول ماه شعبان المعظم ماه رسول خدا را به همه شیعیان جهان و نمازگزاران تبریک گفت.

وی ماه رجب ، شعبان و ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی دانست و گفت : سالکان الی الله از این سه ماه برای رسیدن به قرب الی الله تلاش می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ، استغفار در ماه شعبان را از اذکار این ماه بیان کرد و افزود : هر کس در ماه شعبان 70 بار استغفار کند مانند این است که 70 هزار مرتبه استغفار کرده است .

حجت الاسلام کارگر با نقل روایتی از امام صادق (ع) گفت : یک روز راوی از امام صادق سوال کرد ؛ برترین و بهترین اعمال نزد خدا چیست ؟ حضرت فرمود : صدقه دادن و استغفار ؛ هر کس در ماه شعبان صدقه دهد خداوند متعال صدقه را پرورش دهد آنچنان که شتر ، بچه اش را پرورش می دهد و در قیامت به صاحبش تحویل می دهد در حالی که به اندازه کوه بزرگ شده است .

برگزری آموزشی انتخابات تمام مکانیزه شورای اسلامی شهر میبد از حواشی نمازجمعه این هفته در مصلی آیت الله اعرافی بود که نمازگزارن به صورت آزمایشی برای آشنایی با روند این نوع انتخابات آشنا و اخذ رای شدند.

ارسال نظرات