مقام‌های ارتش کره‌جنوبی و ارتش آمریکا می‌گویند که کره‌شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۳۰۸۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  مقام‌های نظامی کشور کره شمالی اعلام کردند، کره‌شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرده است.
در همین حال، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با «سی ان ان» تایید کرده‌اند که کره‌شمالی یک موشک بالستیک، که نوع آن مشخص نیست، به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
مقام‌های آمریکایی مدعی هستند، این موشک قبل از رسیدن به دریا بر فراز خاک کره‌شمالی منفجر شده و عملا آزمایشی ناموفق بوده است.
طبق این گزارش، از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، این نهمین موشکی است که کره‌شمالی آزمایش می کند.
این در حالی است که روز گذشته دونالد ترامپ، در یک مصاحبه کره‌شمالی را بزرگ‌ترین چالش جهانی خود توصیف کرده و گفته بود که احتمال درگیری با پیونگ‌یانگ وجود دارد.
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه با تاکید بر این که تهدید حمله از سوی پیونگ‌یانگ علیه ژاپن و کره جنوبی واقعی است، خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه شد.
چین نیز پیشتر نسبت به تشدید تنش در شبه‌جزیره کره هشدار داده و اعلام کرده بود، این خطر وجود دارد که اوضاع به شدت وخیم شود و حتی اوضاع از کنترل خارج شود.
با این حال دونالد ترامپ در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، از تمایل خود به حل مسالمت‌آمیز بحران کره‌ شمالی، از محتمل بودن یک «درگیری بزرگ بزرگ» با کره‌شمالی بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور خبر داد.
کره‌شمالی در ماه‌های اخیر و از زمان روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا به رغم منع سازمان ملل بارها موشک‌های بالیستیک خود را به سمت دریای ژاپن آزمایش کرده ‌است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات