خبرهای داغ:
مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند خبر داد
مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند از کشف محوطه ای تاریخی در قسمت های حاشیه ای شهرستان نهاوند مربوط به دوران اشکانیان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۳۰۶۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محسن جانجان در جمع خبرنگاران از کشف محوطه ای تاریخی در قسمت های حاشیه ای شهرستان نهاوند خبر داد و بیان داشت : مطالعات اولیه در محوطه‌ تاریخی تازه کشف شده انجام شده و دستور بررسی‌های تکمیلی‌تر در این محوطه به کارشناسان باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فرستاده شده است.

وی افزود: خاکبرداری های افراد بومی در یکی از مناطق حاشیه ای شهرستان باعث کشف خشت های گلی با قدمت تاریخی شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند تصریح کرد: بعد از مکاتبات انجام شده و نظر کارشناسان باستان شناسی مشخص شد این محوطه مربوط به دوران اشکانیان است، که به دنبال بروز حوادث طبیعی مانند باد و باران و... یکسری آثار مانند آثار خشتی و سفال‌های خرد شده در این منطقه نیز از بین رفته است.

وی از درخواست اعتبار ویژه برای کاوش اولیه این منطقه خبر داد و افزود: برای کاوش این منطقه بالغ بر ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند ابراز داشت: این کاوش می‌تواند ارتباط بین دوران اشکانیان و سلوکیان را در شهرستان نهاوند روشن کند.

وی تصریح کرد: روشن شدن این بخش از تاریخ، می تواند به روشن شدن مبهمات تاریخی در شهرستان نهاوند کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات