معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:
بر اساس آمارها، اشتغال ایجاد شده استان در بخش های صنعتی و کشاورزی، بیشتر از میانگین کشوری گزارش شده است.
کد خبر: ۸۸۵۳۰۵۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، به گزارش ارائه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه تکمیل زنجیره تولید مس و فولاد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ضمن تکمیل زنجیره تولید در برخی محصولات و مواد معدنی در استان، باید در خصوص گسترش این زنجیره نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

رحیم عصفوری افزود: با توجه به اینکه در استان تنها 29 درصد از میزان پیش بینی شده در برنامه احداث گلخانه ها محقق شده است، به منظور افزایش تولید، کاهش مصرف آب و ایجاد اشتغال بیشتر برای فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی ضروری است به موضوع توسعه کشت گلخانه ای در استان توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضمن تکمیل زنجیره تولید مس و فولاد در استان، باید در خصوص گسترش این زنجیره نیز اقدامات جدی صورت گیرد، اظهار داشت: در خصوص زنجیره صنایع فولادی باید به دنبال تولید آلیاژهای مختلف دیگر از فولاد در استان باشیم تا این دامنه تولید، گسترش و کارآمدی بیشتری در استان داشته باشد و در زمینه صنایعی همچون سرب و روی نیز باید واحدهای مصرف کننده این محصولات نیز شناسایی و در استان زنجان ایجاد شود تا زمینه ایجاد اشتغال و سودآوری بیشتری برای استان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: اگرچه در طول سال گذشته برخی از کارخانه های صنایع تبدیلی و بسته بندی استان مجدداً راه اندازی شده‌اند، اما در برخی از محصولات به ویژه در خصوص میوه به دلیل تولید مازادی که در استان وجود دارد، راه اندازی واحدهایی به منظور بسته بندی، عرضه و تجاری سازی این محصولات ضروری است.

رحیم عصفوری افزود: باید در اسرع وقت، تکالیف تمامی دستگاه های عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از سوی سازمان برنامه و بودجه استان مشخص و ابلاغ شود تا بتوان در پایان سال، پایش و ارزیابی دقیقی از اقدامات انجام گرفته از سوی دستگاه های اجرایی با موضوع اشتغال در استان داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: اگر در نظر داشته باشیم که برای ایجاد یک شغل در جامعه به حدود 150 میلیون تومان اعتبار نیاز باشد، باید هزینه فروش روزانه بیش از 9 میلیون بشکه نفت به ارزش 50 دلار به امر ایجاد اشتغال اختصاص یابد که این امر در شرایط کنونی جامعه میسر نیست و باید از مشارکت سایر حوزه ها در ایجاد اشتغال استفاده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در استان زنجان اقدامات موثری در زمینه ایجاد اشتغال و صیانت از مشاغل متزلزل صورت گرفته است و بر اساس آمارها، اشتغال ایجاد شده استان در بخش های صنعتی و کشاورزی، بیشتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

رحیم عصفوری افزود: سیاست گذاری های کشور در زمینه ایجاد اشتغال به گونه ای است که مردم مشارکت جدی در حوزه تولید و سرمایه گذاری داشته باشند.

ارسال نظرات