اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی از سال 88 در زنجان آغاز شده و امسال اغلب کارگران ساختمانی استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
کد خبر: ۸۸۵۳۰۲۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با اقدامات انجام شده شمار کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی این استان به 20 هزار نفر رسید و امسال نیز سهمیه ای برای متقاضیان واقعی در نظر گرفته شده است.​

مسعود علیاری افزود: سال گذشته 15 هزار کارگر این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که پس از پالایش این تعداد به 11 هزار و 500 نفر کاهش پیدا کرد.

وی یادآوری کرد: کاهش سه هزار و 500 نفری را کارگران ساختمانی بیمه شده غیر واقعی شامل می شد که پس از بررسی ها افراد واقعی تحت پوشش قرار گرفتند.

علیاری افزود: پس از این کار، نسبت به پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی واقعی این استان اقدام شد و به حدود 2 برابر و به عبارتی به 20 هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: بر این اساس و با رایزنی های انجام گرفته امسال نیز سهمیه 2 هزار نفری برای پوشش بیمه ای افراد جامانده در نظر گرفته شده و تحقق این امر می تواند مشکلات بیمه ای این قشر را برطرف کند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: مشمولان قانون بیمه کارگران ساختمانی می توانند با ارائه مدارک لازم از جمله کارت مهارت فنی صنعت ساختمان، تاییدیه انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مبنی بر اشتغال در حرفه صنعت ساختمان و تایید بازرسان سازمان بر اساس سهمیه اعلامی از سوی ستاد مرکز، نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

مسعود علیاری افزود: اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی از سال 88 در زنجان آغاز شده و امسال اغلب کارگران ساختمانی استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند

ارسال نظرات