مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه رونق چرخه تولید و صنعت وابسته به دستان پرزحمت و پینه بسته کارگران است، گفت: با حل شدن معضلات تولید در کشور و فراهم کردن بسترهای مورد نیاز تولید می‌توان پایه‌های اقتصاد مقاومتی را مستحکم کرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۴۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

چرخه صنعت وتولید وابسته به دستان پینه‌بسته کارگران استمحمد ابراهیم کریمی مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به چگونگی نامگذاری  روز کارگر اظهار داشت: از زمانی که قرار شد هر یک از اقشار روزی را تحت عنوان روز قشر مشخص کنند سازمان بسیج کارگری کشور سالروز تشییع و تدفین سردار شهید عبدالحسین برونسی را که باعث افتخار و غرور این قشر هست، مبداء این نامگذاری قرار داده و همه ساله در چنین روزی برنامه‌های مختلفی را برنامه ریزی و اجرا می کنیم.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور بیان داشت: چرخه تولید و صنعت وابسته به کارگران است و این دستان پرزحمت و پینه بسته کارگران است که به رونق اقتصادی و توسعه ملی کمک می‌کند.

کریمی با بیان حضور پرشور قشر کارگری در دوران دفاع مقدس افزود: در زمان 8 سال دفاع مقدس این عزیزان هم در سنگر تولید مشغول بودند و هم در جبهه‌های نبرد حضورشان پر رنگ بود که 14 هزار شهید جامعه کارگری اثبات کننده همین ادعاست.

وی با اشاره به برخی برنامه‌هایی که در روز قشر اجرایی خواهند شد، عنوان کرد: با توجه به جلساتی که با استان ها و همچنین ستادهایی که با ارگان‌های مرتبط با جامعه کارگری تشکیل دادیم یک سری برنامه ریزی‌هایی را برای اجرای برنامه های متنوع در این روز داشته‌ایم که البته ممکن است این برنامه ها در استان های مختلف با هم متفاوت باشد.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور ادامه داد: ملاقات با ائمه جماعات استان‌ها و شهرستان‌ها، ملاقات با نماینده ولی فقیه، عطر افشانی گلزار شهدا با نام و یاد شهدای کارگری، همایش‌های مختلف بصیرتی در استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ و همچنین اجرای یادواره شهدا به اقتضای برنامه ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود از جمله برنامه‌هایی هستند که در این روز اجرایی خواهد شد.

کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری گل سر سبد اقدامات ما در سال 95 بود

کریمی با اشاره به کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری و برنامه های سازمان برای اجلاسیه پایانی آن اظهار داشت: حدود 2 سال بعد از تشکیل ستاد که در اواخر سال 94 صورت گرفت اقداماتی را در دو بخش تولید محتوا و ایجاد بستری مناسب و ایجاد انگیزش در جامعه کارگری شروع کردیم و طبیعتا گل سر سبد برنامه های ما در سال 95 پیگیری مسائل و مباحث کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری بود.

وی ادامه داد: اجلاسیه نهایی این کنگره نیز در نیمه نخست سال 96 برگزار خواهد شد و تولیداتی را که در این کنگره داشتیم مثل کتاب، فیلم و مستنداتی که تهیه شده بودند به صورت گسترده منتشر خواهند شد و در سراسر کشور در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

شهید علی رضائیان شهید شاخص سال 96

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به انتخاب سردار شهید علی رضائیان به عنوان شهید شاخص سال 96 بسیج کارگری و همچنین فلسفه این انتخاب عنوان کرد: حدود6 تا 7 سال است که تمام اقشار سازمان بسیج هر ساله شهدایی را با عنوان شهید شاخص سال انتخاب می کنند، البته تمامی شهدا برای ما بسیار عزیز و والا مقام هستند و همگی شان در راه خدا و به تأسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در این مسیر قدم برداشتند اما چون هدف ما از این انتخاب های سالانه بحث الگودهی به جامعه مخاطب می‌باشد سعی میکنیم تا هر سال برجستگان شهدا را به عنوان شهید شاخص سال معرفی کنیم.

وی با اشاره به زندگی نامه این شهید بیان داشت: شهید رضائیان متولد سال 1326 ه.شمسی در تهران متولد و در معیت خانواده در اصفهان سکونت داشتند، این شهید بزرگوار طی دوران زندگی خود علاوه بر مبارزات خستگی ناپذیر با عوامل شاهنشاهی و تحمل شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک توفیق حضور در دفاع مقدس را پیدا کرده و در آبانماه 1362 ابتدا به شدت مجروح و سر انجام پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می رسد.

خلع سلاح استکبار جهانی با تقویت تولید ملی

محمد ابراهیم کریمی با بیان جهت گیری های سازمان بسیج کارگری کشور در سال جدید، بیان داشت: جامعه کارگری همچون مثلثی است با سه راس مهم تولید(صنعت)، کارگر و کارفرما،  از همین رو می توان گفت اگر بستر تولید کارخانجات و کارگاه های تولیدی فراهم شود پایه و ستون اقتصاد مقاومتی در کشور مستحکم خواهد شد و اگر بر عکس حمایت های لازم از تولیدات داخلی صورت نگیرد شاهد این خواهیم بود که مثل وضعیت فعلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی با ظرفیت تولید10، 20 و نهایتا تا 30 درصد به تولید خواهند پرداخت و این بدان معناست که تعداد بسیار زیادی از افراد از کار بیکار خواهند شد و در معیشت خود دچار مشکل خواهند شد که اگر تولید در کشور ما رونق پیدا کند آنگاه مسئله اشتغال و معیشت در کشور ما حل و استکبار جهانی نیز خلع سلاح خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با عنوان برنامه‌هایی که سازمان بسیج کارگری برای سال جدید در دستور کار خود قرار داده است، بیان داشت: پیگیری مشکلات صنعت ژلاتین کشور و راه اندازی کارخانه تعطیل شده مشهد یکی از برنامه‌هایی است که از سال گذشته پیگیر این موضوع بوده‌ ایم و در سال جدید نیز به دنبال این هستیم تا با پیگیری‌های بیشتر این موضوع را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: از طرف دیگر در حال هماهنگی‌هایی با مصرف کنندگان عمده ژلاتین در کشور هستیم تا نیاز مصرف ژلاتین خود را از طریق تولید کنندگان داخلی برطرف سازند.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای سال جدید در دستور کارخود قرار داده‌ایم پیگیری ساخت دستگاه‌های ایکس ری گمرک از طریق شرکت‌های داخلی است، علاوه بر اینکه پیگیر مشکلات صنایع در حال رکود در استان‌ها نیز از طریق مسئولین محلی هستیم.


ارسال نظرات