مدیر اجرایی کنگره ملی شهدای بسیج کارگری؛

برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای بسیج کارگری در مرداد ماه/ تهیه دایره‌المعارف جامعی از شهدای کارگری در دست اقدام است

مدیر اجرایی کنگره ملی شهدای بسیج کارگری با اشاره به اینکه اجلاسیه نهایی کنگره در مرداد ماه برگزار خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در سال گذشته در ذیل کنگره شهدا تهیه دایره المعارف کاملی از 14 هزار شهید جامعه کارگری است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۴۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، کرامت مظفری مدیر اجرایی کنگره ملی شهدای بسیج کارگری با اشاره به روند اجرای کنگره اظهار داشت: برای اجرای کنگره ملی شهدا باید 12 یادواره در 12 استان صنعتی در سراسر کشور برگزار شود که از سال گذشته تا کنون 9 یادواره از این سلسله یادواره‌ها در استان ها مختلف برگزار شده است و تنها یادواره‌های 3 استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، و قزوین باقی مانده که تا پایان همین ماه برگزار خواهند شد.

 وی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اظهار داشت: در برنامه ریزی‌های خود برای برگزاری کنگره 5 جشنواره شعر را در نظر گرفته بودیم که این جشنواره در 3 استان اردبیل، قم و فارس برگزار شده و در 2 استان دیگر هم به زودی برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی کنگره ملی شهدای بسیج کارگری با توجه نرم افزار آمار و اطلاعات 14 هزار شهید جامعه کارگری، بیان داشت: در حال آماده سازی نرم افزای با عنوان نرم افزار آمار و اطلاعات شهدای بسیج کارگری هستیم که در این نرم افزار کلیه اطلاعات 14 هزار شهید کارگری به همراه عکس و مشخصات کامل قرار خواهد گرفت.

مظفری ادامه داد: تاکنون اطلاعات شهدای 12 استان در این نرم افزار گردآوری شده و مابقی استان‌ها هم در حال تکمیل اطلاعات خود برای استفاده در این نرم افزار هستند که پس از کامل شدن این نرم افزار در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ساخت فیلم کوتاه و مستند از زندگی شهدا نیز از دیگر برنامه‌های در سال گذشته بود که تاکنون حدود 28 مستند از شهدای شاخص استان‌ها را تهیه کردیم و حدود 20 مستند از این سری مستندات را تحویل صدا و سیما برای پخش در شبکه‌های مختلف داده‌ایم.

مدیر اجرایی کنگره ملی شهدای بسیج کارگری با بیان هدف اصلی برگزاری چنین کنگره‌هایی اظهار داشت: هدف اصلی و نهایی ما از اجرا کردن چنین کنگره‌هایی اینست که بتوانیم مردم را با فرهنگ شهید و شهادت و فرهنگ 8 سال دفاع مقدس آشنا کرده باشیم.

مظفری در پایان با اشاره به اینکه اجلاسیه نهایی کنگره شهدای بسیج کارگری در مرداد ماه برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: اهداف ما در برگزاری کنگره ملی شهدای بسیج کارگری به 2 دسته تقسیم می‌شوند، یکی تهیه آثار ماندگار مثل تهیه کتاب و مستندات و دیگری موضوع برانگیختگی میان مردم با اجرای مراسمات و یادواره‌هایی است که برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات
آخرین اخبار