رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی از جمله اموری است که به طور خاص در شکل‌ها و شیوه‌های مختلف از سوی اقشار مختلف بسیج پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۴۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

علیرضا زرگوش  رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری ایلام و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار بسیج کارگری گفت: با نگاهی به روند نامگذاری سال­های گذشته به ویژه سال95 و 96 از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت موضوع و ضرورت تحقق این مهم وجود دارد.

وی ادامه داد: در درجه اول تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای دستیابی به اقتصادی مقاوم در مقابل تحولات اقتصادی و سیاسی منطقه و جهان با رشد مستمر، هدف اصلی بوده و با توجه به وجود نیروی فراوان جویای کار به ویژه نیروهایی با تحصیلات دانشگاهی در کشور ما رشد اقتصادی تواماً با اشتغال مورد هدف می باشد.

رئیس عالی قشر بسیج کارگری ایلام افزود:در همین راستا با اتکا به ظرفیت داخلی و مردمی کردن اقتصاد و به عبارتی  ایجاد یک عزم ملی می توان به این مهم دست یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: از آن­جایی که نقطه شروع اقتصاد مقاومتی، سیاستگذاری برای اصلاح الگوی مصرف است، چرا که مصرف، تولید را جهت می­دهد و دو مقوله مصرف و تولید جهت سرمایه گذاری را مشخص می نماید.

وی تصریح کرد: رونق تولید داخلی و کاستن از وارداتی که می تواند به افول و کم رونقی و توقف فعالیت واحدهای تولیدی داخلی منجر شود، مهم­ترین عامل در ایجاد تحقق رشد اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می­باشد.

زرگوش در ادامه بیان داشت:  کاهش و جلوگیری از خام­فروشی و فراهم نمودن زمینه فراوری مواد نفتی، گازی و معدنی، سبب افزایش ثروت و ارزش افزوده شده و همچنین باعث عدم تاثیرپذیری از سیاستگذاری­های بهای نفتی که عمدتاً متأثر از شرایط سیاسی جهان هستند و ضمن این که بخش عمده ای از مشکل اشتغال جوانان را نیز حل خواهد کرد.

وی با تشریح عوامل دستیابی در تحقق شعار سال اظهار داشت: افزایش بهره­وری در تولید، کاهش قیمت تمام شده تولیدات، تلاش برای ارتقاء کیفیت کالای تولید داخل و خدمات به جهت امکان رقابت پذیر با نمونه خارجی و ایجاد انگیزه بیشتر جامعه برای مصرف کالای داخلی، می تواند به عنوان عوامل مهم در دستیابی به شعار سال گردد.

رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری ایلام با شاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد:

جذب سرمایه گذاران خارج از استان و حتی کشور و ایجاد امنیت سرمایه گذاری، احیاء واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، و همچنین توسعه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان بخشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه عملی کردن اقتصاد مقاومتی و رونق بخشید به تولید بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان خاطر نشان کرد: نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و تاثیرگذاراست و  بسیج به هر میزان که در مسئله اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند می تواند در عملیاتی کردن فرامین رهبری و یاری رساندن به دولت برای حاکمیت بخشیدن به این امر مهم نقش آفرین و تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات