نیازسنجی، اولویت بندی و سطح بندی برنامه های قرآنی دربین جامعه هدف به منظور شناخت صحیح مددجویان و افزایش اثربخشی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۲۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این نهاد است، گفت : یکی از برنامه هایی که درحوزه توانمندسازی مددجویان انجام می شود افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی آنهااست.

هدایت صفری با بیان اینکه تقویت باورهای دینی و ایمانی خانواده های تحت پوشش یکی از شاخص هایی است که مسیر توانمندسازی مددجویان را تسهیل می کند، افزود: برنامه های مختلفی در حوزه فرهنگی کمیته امداد برای ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان اجرا میشود.

وی برنامه ریزی برای ارتقاء سطح فکری مددجویان را از برنامه های مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه آموزش های متناسب با گروههای مختلف مددجویی از برنامه های مورد نظر در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی ، برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش ، اجرای طرح شوق زیارت را از برنامه های حوزه فرهنگی این نهاد در سالجاری اعلام و تصریح: ارائه آموزش های مشاوره ای و پیشگیری از اعتیاد وایجاد کانونهای فرهنگی از دیگر برنامه های مهم کمیته امداد استان است .

وی درادامه از اجرای طرح ترنم نور به منظور ارائه آموزش های قرآنی به مددجویان همزمان با ماه رمضان در استان خبر داد و افزود: اجرای برنامه های قرآنی از برنامه های مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد استان است .

صفری هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات فرهنگی و ترویج، تبلیغ و تعمیق بیش از پیش فرهنگ قرآنی در زندگی مددجویان عنوان کرد و ادامه داد : با اجرای این طرح سطح بینش و باورهای دینی و مذهبی مددجویان از طریق انس بیشتر با قرآن ارتقاء می یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه نیازسنجی ، اولویت بندی و سطح بندی برنامه های قرآنی دربین جامعه هدف انجام خواهد شد ، تصریح کرد : این کار به منظور شناخت صحیح از مددجویان و افزایش اثربخشی این طرح انجام می شود.

صفری در ادامه اعزام مددجویان به زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس در قالب طرح شوق زیارت را یکی دیگر از برنامه های مهم حوزه فرهنگی در سالجاری عنوان کرد و افزود : هدف گذاری لازم برای اعزام چهار هزار و 500 نفر از مددجویان به این سفر معنوی انجام شده است .

وی با بیان اینکه طرح شوق زیارت با هدف آشنایی مددجویان با سیره ائمه معصومان (ع) اجرا می شود ، گفت : اولویت کمیته امداد استان در اجرای این طرح اعزام مددجویانی است که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده اند .

ارسال نظرات