خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی با حضور در پنجمين جشنوارۀ گردشگری سفر به توران با اشاره به ظرفیت هاى ارزشمند طبيعى و معنوى منطقۀ خوارتوران شهرستان شاهرود گفت: گردشگرى نقش مهمى در تحقق اقتصاد مقاومتى، توليد و اشتغال دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۸۴۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر حسینی شاهرودی با  بیان قابلیت های گردشگری روستای هدف گردشگری رضا آباد خوارتوران در 250 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود گفت: هدف از حضورم در این جشنواره این بود که بگویم: ما برای گردش و بوم گردی نیازی به سفر به کشورهای خارجی نیست چرا که انواع جاذبه های گردشگری متعدد را در کشور خود داریم.

نماینده مردم شاهرود و میامی افزود: ما امروز مصداق عینی اقتصاد مقاومتی را در حوزۀ گردشگری رضا آباد بیارجمند می بینیم. برگزاری جشنواره گردشگری "سفر به توران"  در دل کویر که مردم از اقصی نقاط کشور به اینجا سفر کرده اند تا مراسم زیبا، دیدنی و سنتی در دل کویر را از نزدیک به تماشا بنشینند.

دکتر حسینی شاهرودی بیان داشت: به همۀ هم وطنان عزیزی که تا بحال به اینجا نیامده اند پیشنهاد می کنم به این منطقه عزیمت نموده و آفریده های زیبای خداوند را ببینند. روستاهای خوارتوران از جمله احمد آباد، زمان آباد، رضا آباد و ... در شهرستانی که تنوع اقلیمی به گونه ای است که از مرکز شهرستان به فاصله کمتر از یک ساعت جنگل و کویر را داریم، و یک اختلاف دمایی بالا از قلۀ شاهوار گرفته به عنوان سردترین و این منطقۀ کویری به عنوان گرمترین نقطۀ آن، بسیار جالب و دیدنی است.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی با اشاره به نام گذاری "قارۀ کوچک" برای شهرستان شاهرود گفت: این به این معناست که انواع پتانسیل های جغرافیایی شامل کوهستان، کویر، جنگل و بیابان را در فواصل بسیار نزدیک بهم به صورت یکجا در این منطقه مشاهده می شود و این یعنی جمیع اقلیم ها را در شهرستان داریم.

دکتر حسینی شاهرودی تصریح کرد: مسئولین مربوطه باید تلاش بیشتری داشته باشند تا پتانسیل ها و قابلیت های کشور عزیز اسلامی امان و خصوصاً این منطقه را به مردم بشناسانند و همین طور فضا و زیرساخت مورد نیاز آن را فراهم آورند. وی خاطرنشان ساخت: قطعاً بدانید اگر این اتفاق که خوشبختانه در جای جای کشور در حال وقوع است، مردم ما ارز را از مملکت خارج نمی کنند. اینجا (رضا آباد) با کمترین امکانات و صرفاً با امکانات مردمی ساخته شده، خانه های خشت و گلی و قدیمی و فضای کاملاً سنتی روستایی با مردم بسیار باصفای این روستا و روستاهای خوارتوران بیارجمند موجب شده هر که به اینجا سفر کند مترصد فرصتی باشد تا سال های  بعد نیز، در این رویداد گردشگری حضور پیدا کند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها