خبرهای داغ:
مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان: مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان:
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: با راه اندازی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان، یک فرصت بزرگ گردشگری به فرصت‌های گردشگری این استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۶۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاري بسيج در سمنان، حسين خواجه بيدختي در  دیدار با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، افزود: این مجموعه علاوه بر ارزش‌های فرهنگی و معنوی خود، یکی از پیشنهادات این اداره کل برای بازدید گردشگران خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: این اداره کل با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه عکس در مناسبت‌های مختلف به خصوص هفته دفاع مقدس در موزه‌های استان، جمع آوری، مستند سازی و ثبت آثار دفاع مقدس و ... در زمینه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس تلاش می‌کند.

بیدختی افزود: هفت خانواده این اداره کل ارتباط مستقیم با شهدا دارند و بیشتر ساختمان‌های اداره کل نیز به نام شهدای مرتبط با کارکنان این اداره کل نامگذاری شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان نیز بر جمع آوری و مستند سازی آثار دفاع مقدس استان سمنان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، تاکید کرد و گفت: آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس باید حفظ شده و به نسل های بعد منتقل شود.

"محمد حسن سلامی" گفت: ادارات استان می‌توانند خاطرات، تجربیات، اسناد، نامه‌ها و ... کارمندانی که در دوران دفاع مقدس شرکت داشته یا خانواده ایثارگران را جمع آوری کرده و در قالب کتاب چاپ کنند.

وی خواستار ثبت یادمان‌های شهدای گمنام در استان سمنان در فهرست آثار ملی شد و گفت: یادمان‌های شهدای گمنام به عنوان اثر فرهنگی و کانون فعالیت‌های فرهنگی، قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارند.

استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مرحله نخست پارک موزه دفاع مقدس این استان شامل مرکز فرهنگی در شهریور 96 و همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

پارک موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان سمنان به صورت یک فضای سبز و پارک مفهومی، در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان در کنار کمربندی تهران- مشهد و مصلای شهر سمنان قرار دارد که با هدف نشان دادن ارزش های هویتی و معنوی آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و معرفی و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی آن در حال ساخت است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها