هر شهرستانی در زمینه کشاورزی ،صنعت و معدن و دامداری دارای ظریفت های است که اگر از این ظریفیت ها حمایت های ویژه شود شاهد رونق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۰۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   یکی از شرایط حصول اقتصاد مقاومتی و رهایی از مشکلات اقتصادی در کشور حمایت از تولید داخلی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی  بارها به اهمیت تولید داخلی و ضرورت حمایت از آن تأکید نموده اند.
 
در شرایطی که یکی از بزرگترین حربه های دشمنان در مقابل ملت ایران جلوگیری از پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله عرصه اقتصادی است، بدیهی است که روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و در محور آن، تقویت کار و تولید ملی از ضرورت های شرعی و عقلی است.
 
ورود کالاهای خارجی  که مشابه آن  در کشور وجود دارد باعث می شود که عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد و همچنین  باعث نابودی اقتصاد داخلی، تعطیلی کارخانجات ، بیکاری کارگران و در نهایت بروز مشکلات اجتماعی فراوانی شده است که در این زمینه مسئولین باید توجه داشته باشند واز ورود کالاهای خارجی جلوگیری کنند.
 
با حمایت از تولید داخلی علاوه بر دلگرمی و افزایش انگیزه تولید کننده ، توسعه اشتغال جوانان و گردش چرخ کارخانه ها را به دنبالخواهد داشت  و در صورت عدم حمایت از تولید ملی و دلسردی تولید کننده ، افزایش بیکاری و از بین رفتن رونق بازار را شاهد خواهیم بود.
 
هر شهرستانی در زمینه کشاورزی ،صنعت و معدن و دامداری دارای ظریفت های است که اگر از این ظریفیت ها حمایت های ویژه شود شاهد رونق اقتصاد مقاومتی خواهیم بوددر واقع تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به کار و تولید داخلی از ضرورت ها است.
 
برخی تغییرات برای تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله تغییر گرایش مردم به خرید کالاهای تولید داخل لازم است که باید در میان مردم نهادینه شود چرا که یکی از مولفه‌های موفقیت در این عرصه به این موضوع برمی‌گردد.
 
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
 

ارسال نظرات