خبرهای داغ:
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس با رویكرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۸۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس با رویكرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن  با حضور خیرین مدرسه‌ساز و همچنین مسئولان ارشد استانی در مجتمع سرزمین سبز شهر صدرای شیراز برگزار شد.

احمد دست‌نیان، مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس در حاشیه این همایش گفت: این جشنواره با محوریت معرفی خیرینی كه سال ۹۵ به این عرصه وارد شده‌اند، برگزار شده است.

وی همچنین این نكته را یادآور شد كه به طور میانگین ۲۵ درصد از كل هزینه ساخت و ساز مدارس در استان فارس توسط خیرین تامین و پرداخت می‌‌شود حال آنكه این میانگین در كشور پائین‌تر است و ادامه داد: در سال ۹۵ تلاش برای گسترش فعالیت‌های خیرین و مشاركت بیشتر افراد افزون‌تر شد.

دست‌نیان با بیان اینكه در این جشنواره‌ها نیازهای روز مدرسه‌سازی برای خیرین تبیین می‌شود، گفت: در هجدهمین دوره این جشنواره تعهدات خیرین فارس به ۶۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی با تصریح اینكه هم‌اینك ۱۵۰ باب مدرسه در شیراز نیاز است، گفت: همچنین از ۳۷ هزار كلاس درس موجود در استان فارس بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ كلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و ۹ هزار و ۶۰۰ كلاس‌درس نیازمند نوسازی است؛ اولویت ما تخریب و بازسازی مدارس نیازمند نوسازی‌ست.

سید محمدرضا میرباقری،‌ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس نیز در این همایش گفت: از ابتدای تشکیل این مجمع در استان یک‌هزار و ۵۲۷ پروژه با ۹ هزار باب کلاس با کمک‌های مالی بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان توسط خیران استان فارس احداث شده است.
وی همچنین یادآور شد كه هم‌اكنون سه هزار نفر شخص حقیقی و ۳۰۰ نفر سازمان حقوقی خیر فعال در عرصه مدرسه‌سازی در استان فارس فعال هستند که از این تعداد ۳۵۰ نفر را بانوان نیک اندیش تشکیل می‌دهند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس در ادامه به شعار نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن در جشنواره امسال اشاره كرد و گفت: رعایت نکات ایمنی به منظور بهسازی واحدهای درسی باید مد نظر احداث کنندگان مدارس در کشور قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها