خبرهای داغ:

بانک‌های استان فارس در پرداخت تسهیلات کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند

رئیس مجمع مجمع نمایندگان استان فارس گفت: این استان در جذب منابع بانکی رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است و بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات به کشاورزان اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۷۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
رضا انصاری پیش  در همایش نظام نوین ترویج کشاورزی با بیان اینکه استان فارس در جذب منابع بانکی رتبه 4 را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات به کشاورزان اهتمام ویژه‌ای داشته و در این راستا همکاری لازم را با بهره‌برداران داشته باشند.

رئیس مجمع مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید به استفاده از علم و دانش در بخش کشاورزی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم به معنای حقیقی کلمه اقتصاد خود را کامل کنیم باید اقتصاد کشور دانش‌بنیان باشد.

علاالدین خادم عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: میزان تولید گندم کشور از 5 میلیون تن به 11 میلیون رسیده است که این افزایش تولید نشان از داشتن تجربه، علم، عقلانیت و آموزش بوده است و در این پیشرفت شانس هیچ گونه دخالتی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌وری از فکر، اندیشه، اتاق فکر مهم‌ترین رویکرد پیشرفت و ترقی در بخش کشاورزی است.

یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس نیز در این همایش گفت: در بخش مکانیزاسیون بیش از 1700 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی با بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات بدون محدودیت در اختیار کشاورزان استان فارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح 25400 هکتار از اراضی فارس در دو سال گذشته در جهت بهره‌وری از آب بوده است، عنوان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز از برداشت بی‌رویه آب در استان فارس جلوگیری و بیش از 307 میلیون متر مکعب بر ذخیره آب‌های زیرزمینی اضافه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها