خبرهای داغ:
مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های تئاتر در مساجد استان از اجرای عمومی تئاترها در ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۷۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

اصغر گروسی با اشاره به اینکه تئاتر مساجد بستری برای تربیت هنرمندان جوان و نوجوان است اظهار داشت: براساس فراخوانی که به همه مساجد استان فارس داده شده کانون‌های تئاتر مساجد راه‌اندازی شده که نخستین ثمره آن اجرای عمومی تئاترها در ماه رمضان است. 

وی با بیان اینکه مضمون تئاترهایی که در مساجد اجرا می‌شود، اخلاقی یا مسائل مبتلا به همان محله است گفت: این نوع تئاترها به لحاظ زمانی کوتاه است چرا که اجراها باید بین 2 نماز یا بعد از نماز جماعت برگزار شود. 

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس  با بیان اینکه در تئاتر مساجد از بازیگر، نمایش‌نامه و سالن حرفه‌ای استفاده نمی‌شود، افزود: دانش‌آموزان و نوجوانان بازیگران این نوع نمایش هستند و به همین دلیل آموزش رکن اساسی این نوع تئاتر است. 

گروسی با بیان اینکه در حال حاضر 5 شهرستان استان فارس به عنوان پایلوت برای آموزش تئاتر مسجد انتخاب شدند، بیان کرد: شهرستان‌های استهبان، خرمبید، فسا و کازرون از جمله این شهرها هستند که کارگاه‌های عملی برای آموزش آنها برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره استانی تئاتر مساجد در نیمه دوم سال از دیگر برنامه‌های حوزه هنری است تصریح کرد: فعال کردن گروه‌های تئاتر مساجد و رونق این نوع تئاتر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است. 

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس  به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مساجد نیز اشاره کرد و گفت: 2 اثر کفش اثر صادق فرمانی از مسجد شهدای سلطان‌آباد و میراث اثر اصغر گروسی کاری از حوزه هنری نمایندگان استان فارس در این دوره از جشنواره هستند. 

گروسی با اشاره به استقبال زیاد از این دو نمایش خاطرنشان کرد: احتمال می‌رود این دو اثر در 3 گروه نخست جشنواره قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها