خبرهای داغ:
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱.۲ میلیون تن گندم در این استان برداشت شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۷۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

احمد دهقان  با بیان اینکه امسال در 357 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس گندم کشت شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح کشت 1.2 میلیون تن گندم برداشت شود.

وی با بیان اینکه 260 هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم آب اختصاص یافته است که به دلیل تاخیر در بارندگی و کم‌آبی، 20 هزار هکتار از آن به مرحله برداشت نرسیده است، خاطرنشان کرد: در 97 هزار هکتار از اراضی نیز گندم دیم کشت شده که تاخیر در بارندگی اول فصل سبب تاخیر در رویش مزارع گندم دیم به ویژه مزارع حوزه آب‌خور رودخانه کُر شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه امسال در 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی فارس دانه روغنی کلزا کشت شده است که نسبت به سال گذشته 6 برابر افزایش یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که تولید محصول در استان فارس نسبت به سال گذشته 10 برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا همزمان با برداشت گندم در لامرد و مُهر آغاز شده است و شهریورماه با برداشت این محصول در اقلید و آباده پایان می‌یابد، عنوان کرد: تاکنون 275 تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

دهقان با بیان اینکه در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از 40 هزار تن کلزار، گلرنگ، کنجد و آفتاب‌گردان در استان فارس تولید شود و ضریب خودکفایی دانه‌های روغنی در این استان به 25 درصد می‌رسد، گفت: برای سال زراعی آینده برنامه‌ریزی شده که سطح زیر کشت کلزا 25 هزار هکتار برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها