خبرهای داغ:
کارگردان «تو توریست، من تروریست» گفت: هزینه ساخت فیلم‌های داستانی بیش از مستند است اما هیچ حمایت مادی و معنوی برای ساخت فیلم‌ها در استان فارس انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۶۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
فیلم مستند «تو توریست، من تروریست»  به کارگردانی محمدرضا گودرزی و علی فراشبندی به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فارس می‌پردازد و ضمن معرفی این جاذبه‌ها نظرات گردشگران خارجی درباره ایران را منعکس می‌کند. 

محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در چند سال گذشته دشمن اقدام به موج ایران هراسی در جهان کرده است و در این فیلم تلاش شده که پاسخی به این ایران هراسی از زبان گردشگران خارجی داده شود. 

وی با بیان اینکه این فیلم در آثار تاریخی استان فارس نظیر پاسارگاد و تخت جمشید فیلمبرداری شده است، گفت: در این فیلم نظرات گردشگران خارجی درباره ایران پرسیده می‌شود و آنان تصور خود قبل از سفر و بعد از سفر به ایران را شرح می‌دهند. 

گودرزی در پاسخ به این سوال که چرا قالب مستند برای این فیلم انتخاب شده است، عنوان کرد: در تهیه و تولید فیلم از سوی ادارات و نهادهای فرهنگی استان فارس حمایتی صورت نمی‌گیرد و این فیلم با هزینه شخصی ساخته شده است. 

این کارگردان با بیان اینکه من و همکارم 2 فیلم‌نامه داستانی آماده داریم، بیان کرد: از آنجا که هزینه ساخت فیلم‌های داستانی بیش از مستند است و هیچ حمایت مادی و معنوی برای ساخت فیلم‌ها انجام نمی‌شود در حال حاضر اقدامی برای ساخت این فیلم‌ها نکرده‌ایم.

علی فراشبندی دیگر کارگردان این فیلم با اشاره به اینکه فیلم در بخش جنگ نرم جشنواره عمار کاندید شده است، افزود: اکران بین‌المللی این فیلم همزمان با اکران‌های بین‌المللی فیلم‌های عمار آغاز می‌شود اما هنوز زمان دقیق و مکان اکران مشخص نیست. 

وی بیان کرد: مسعود احمدی، شیما پورسهم الدین، هاشم بیطرف نوبندگانی، مهرداد سهامی و شیدا کارآمد دیگر عوامل فیلم هستند که در ساخت این فیلم همکاری داشتند. 

فراشبندی مدت زمان فیلم «تو توریست، من تروریست» را 21 دقیقه اعلام کرد که با تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان فارس تهیه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها