امام‌جمعه باخرز با اشاره به اهانت اخیر جریانی به ساحت مقدس امام رضا(ع) در یک جلسه تبلیغاتی و انتخاباتی گفت: مردم پاسخ اهانت این جریان را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۲۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی امجدی زاده  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع امام علی(ع) باخرز برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی و دوری از گناهان و تبریک فرارسیدن ایام ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، روز پاسدار و جانباز، هفته معلم و روز جهانی کار و کارگر، به اهانت اخیر عده‌ای در داخل کشور به ساحت مقدس امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: متأسفانه در روزهای اخیر، خبری به گوش همه ما رسید که در کشور علی بن موسی‌الرضا(ع) و به بهانه تبلیغات انتخاباتی یک کاندیدای ریاست جمهوری، وابستگان و حامیان این جریان خاص در یک جلسه تبلیغاتی و انتخاباتی به شدیدترین وجه به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) توهین کردند.
 
وی ادامه داد: اینکه عده‌ای در داخل کشور به مقدسات توهین می‌کنند و برای جذب چند رأی از افرادی که اعتقادی به جریان امامت و ولایت و دین ندارند برای مردم غیرقابل‌قبول است.ج
 
امجدی‌زاده تصریح کرد: هتک حرمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و مقدسات مردم، درواقع مسخره کردن اساس دین است و این توهین در تاریخ انقلاب در داخل کشور بی‌سابقه بوده و برای مردم قابل‌تحمل نیست و قطعاً جواب این افراد را خواهند داد.

وی افزود: عده‌ای به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم‌السلام) توهین کردند و برخی هنوز ساکت نشسته‌اند و عکس‌العملی از خود نشان نداده‌اند. چرا باید به خاطر چند رأی، به مقدسات و محوری‌ترین اصل نظام و انقلاب توهین شود و بقیه ساکت بنشینند.
 
امام جمعه باخرز ادامه داد: طرفداران این جریان خاص که در خیلی از مناطق کشور نفوذ کرده‌اند، پای خود را از گلیمشان درازتر کرده‌اند و بعد از جریان حقوق‌های نجومی و تعامل با دشمن، توهین به مقدسات را در پیش‌گرفته‌اند.ا ز همین‌جا به افرادی که صدای بنده را می‌شنوند اعلام می‌کنم که مردم دهان افرادی را که به مقدسات آن‌ها توهین کنند، از خاک پر می‌کنند.
 
امجدی زاده خطاب به این کاندید ریاست جمهوری گفت: شما برای گرفتن چند رأی به وهابیت اقتدا کرده‌اید و پیام‌هایی جهت‌دار به‌سوی وهابیت صادر می‌کنید و الآن هم در ستاد انتخاباتی شما به امام رضا(ع) توهین شد و هنوز ساکت نشسته‌اید؟اگر این اقدام طرفداران و حامیان خود را قبول ندارید پس چرا حرفی نمی‌زنید و اقدامی انجام نمی‌دهید؟با سکوت نمی‌شود از مسئله اهانت به مقدسات مردم گذشت.

خطیب جمعه باخرز در پایان سخنان خود، مسئولان استانی و شهرستانی را مرود خطاب قرار داد و اظهار داشت: مسئولان استان و شهرستان باید در برابر هتک حرکت به ساحت مقدس امام رضا(ع) موضع بگیرند و از این افراد اعلام برائت کنند دون اعلام موضع شفاف در مقابل این اهانت، مردم باخرز اجازه دایر شدن ستاد انتخاباتی برای این فرد را در منطقه نخواهند داد و هرگونه اتفاق ناشی از عکس‌العمل مردم نسبت به این جریان بر عهده شورای تأمین خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها