خبرهای داغ:
حجت الاسلام نوری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشوراست، متفکری دین شناس که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگ غرب و شرق ایستاد.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۰۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار؛مسئول دفتر نمایندگی ولی در سپاه ناحیه خوانسار ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته عقدیتی سیاسی در سپاه اظهار کرد: آگاهی باور و اعتقاد هر چه بیشتر باعث استحکام مقاومت و سلحشوری در افراد می شود، هر چند در بیرون عینیت نداشته باشد، اما واقعیتی برای ارتش های جهان است و اصلی مبانی است که انسان باید آگاهی باور داشته باشد.

حجت الاسلام علی نوری با بیان این نکته که دو رکن اساسی عقیدتی و سیاسی سپاه را از دیگر ارتش های جهان متمایز کرده است گفت: این مسئله ناشی از آن است که سپاه زاییده انقلاب اسلامی است و فهم مسائل عقیدتی و سیاسی در آن آسان تر است.

وی اضافه کرد: جمعی از فرزندان انقلاب در مجموعه ای سازمان یافته در برابر تهدیداتی که در مقابل انقلاب اسلامی است در فضای جهاد، ایثار و شهادت و همراه با ورود به مسائل سیاسی به صورت جزیی تر و دقیق تر در ابعاد تحصیلی، دانش افزایی و آگاهی و با تشخیص بهتر تحرکات دشمن و واکنش بهنگام و مناسب مانع از نفوذ افکار منحرف و آلوده می شوند.

وی افزود: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می شوند، هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه ها و جریان های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی می داشتند جزیی تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خوانسار با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: وی از معماران انقلاب اسلامی محسوب می شود و حساسیت فوق العاده ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.
وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشوراست، متفکری دین شناس که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگ غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: شهید مطهری شخصیتی است که در مقابله و مواجهه با افراد مخالف و انحرافی پیش از نفی آنها، نخست آنچه که بدان اعتقاد داشت را اثبات می کرد و در برابر مخالف و موافق برخورد اثباتی داشت و پس از آن فکر انحرافی را رد می کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایشان به نفع و برخورد انفعالی نیز اکتفا نمی کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تالیف می کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خوانسار یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم نفاق بیان کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی های وی در نقد اندیشه های مخالف پرهیز از مطلق گرایی است، بدان معنا که نه عینک خوش بینی می زد تا به اعمال دیگران نظر کند و نه عینک بدبینی به چشم داشت که دیگران را مقصر بداند.

وی افزود: از ویژگی های این استاد شهید مقدم دانستن استقلال فکر و واقع گرایی بر عوامل دیگر است، هم چنان که ایشان با وجودی که از مدافعان ملاصدرا بود اما از انتقاد هم باکی نداشت و با آن که علامه طباطبایی استاد وی است اما در خصوص مبحث جاودانگی اخلاق بر نظر استاد خود نقد وارد می کند.

حجت الاسلام نوری از دیگر ویژگی های ایشان را آزاداندیشی دانست و افزود: او خود را در قید و بند اقوال و آراء نمی کرد و در برخورد با مسائل اسلامی تقریری و تقلیدی نبود بلکه تحقیقی عمل می کرد.

وی هم چنین از ویژگی های این متفکر اسلامی را انصاف علمی بیان کرد و ادامه داد: در پاسخ گویی به شبهات و نقد اندیشه ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

وی در ادامه را عناوین روزشمار این هفته را بیان کرد و گفت: روزشمار این هفته به ترتیب سه شنبه ۱۲ اردیبهشت شهید مطهری حرکت مومنانه و ولایی- اقتدار دینی و ملی، چهارشنبه اشتغال و اقتدار دینی و ملی، پنج شنبه گفتمان انقلابی، جمعه مشارکت عمومی، شنبه معلم، مسئولیت و هدایت انقلابی، یکشنبه تولید داخلی و دوشنبه مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک نام گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خوانسار هم چنین از برنامه های سپاه در این هفته یاد کرد و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا به خصوص شهدای معلم، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، شرکت یکپارچه پرسنل سپاه در نماز جمعه، دیدار با علما و امام جمعه شهرستان، برپایی مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی روز ۱۶ اردیبشهت در ناحیه، برگزاری سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، اعزام سه دستگاه اتوبوس از بسیجیان به اردو، برگزاری مسابقات مقاله نویسی، خطاطی و مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و آثار شهید مطهری توسط حوزه ها، نشست های بصیرتی در سطح حوزه ها، اجرای مراسم به صدا درآوردن زنگ سپاه در مدارس و همایش پیاده روی خانوادگی معلمان از برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها