خبرهای داغ:
امام جمعه کردکوی گفت: انتخابات از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از شئونات مهم انقلاب اسلامی است، از طرفی جامعه‎ای پیشرفته است که انتخابات پیشرفته داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۹۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت‎الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند شیوه و روش پیامبران مخالفت با اشرافی‎گری و تجملات اضافی است.

وی با بیان اینکه آراستگی و مرتب بودن انسان‎ها جزو تجملات نیست، گفت: اگرچه آراستگی و مرتب بودن خوب است اما به زحمت افتادن انسان و قرض کردن از دیگران برای تجمل گرایی اقدام مناسبی نیست.

امام جمعه کردکوی با تاکید بر اینکه اشرافی‎گری و تجمل در اسلام پسنیدیده نیست، بیان کرد: همه ما با تأسی از پیامبران به ویژه پیامبر اکرم (ص) باید از تکبر، تجمل و اشرافی‎گری پرهیز کنیم.

شاعری با اشاره به فرازی از حکمت‎های نهج‎البلاغه، اذعان کرد: امام علی (ع) فرمودند خداوند رعایت برخی مسائل را برای انسان واجب کردند طوری که انسان موظف است در انجام آنها جدی باشد و از حدود تعیین شده خداوند تجاوز نکند.

وی با بیان اینکه یکی از حدود تعیین شده خداوند احترام به والدین است، یادآور شد: رفتار با پدر و مادر، فرزند و همسر هر کدام محدوده‎ای دارد که انسان نباید از حدود آن عبور کند و موظف است با انجام ندادن کارهایی که خداوند آن را نهی کرده است حرمت خداوند را حفظ کند.

امام جمعه کردکوی با اشاره به اسراف و تجملات در مراسم‎های عروسی و یا عزاداری، تصریح کرد: اگرچه در شرع مقدس اسلام به گرفتن ولیمه برای مراسم عروسی اشاره شده است اما در عین حال تاکید شده که انسان اندازه نگه دارد و از زیاده‎روی، اسراف و تجملات دوری کند.

شاعری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تجمل‎گرایی و اسراف، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‎های روان، افسردگی، غم و اندوه، اضطراب و ... ناشی از تجمل‎گرایی است.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات پیش رو، انتخابات را اصل دموکراسی دانست و اذعان کرد: انتخابات از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از شئونات مهم انقلاب اسلامی است، از طرفی جامعه‎ای پیشرفته است که انتخابات پیشرفته داشته باشد.

امام جمعه کردکوی انتخابات را گام و حرکتی رو به جلو دانست و گفت: چهار سال رئیس جمهور و شوراها در کشور فعالیت کردند حال با برگزاری انتخابات باید یک گام به جلو حرکت کنیم در واقع نتیجه انتخابات باید حرکت تازه ای برای حل دردها و مشکلات کهنه کشور و گامی رو به جلو باشد.

شاعری با بیان اینکه نظارت در کشورمان جدی نیست، اضافه کرد: در کشور ما 12 مرز همسایه وجود دارد که با فعالیت های قاچاق و ... برای ما دردسرساز شدند.

وی با بیان اینکه انتخابات در کشور ما مانند کشور فرانسه براساس حزب و جناح نیست، اذعان کرد: در انتخابات ایران افراد مطرح هستند نه حزب و جناح، از این رو همه باید دقت کنند که انتخابات قوی و درستی برگزار شود زیرا دقت در انتخابات امید به آینده را بیشتر می‎کند.

شاعری با بیان اینکه عدم حضور در انتخابات تاثیر منفی دارد، یادآور شد: فرصت در انتخابات فرصتی گرانبها برای ایجاد آبادی و حفظ آبرو است و از آنجایی که انتخابات به معنای ساختن فردا است و فردا و فرداها به انتخابات بستگی دارد.

امام جمعه کردکوی با اشاره به برگزاری انتخابات در فرانسه با وجود ناامنی، بیان کرد: کشور پیشرفته ای همچون فرانسه باید بیش از 50 هزار نیرو برای برقراری امنیت هنگام انتخابات تعیین کند در واقع فرانسه با ایجاد داعش در چاهی که خود حفر کرده بود گرفتار شده است.

وی با بیان اینکه نه تنها در مسائل اجتماعی بلکه در مسائل فردی نیز هر کسی که برای دیگری دردسر درست کند خود در آن گرفتار می‎شود، ابراز کرد: امروز اگر اروپا و تمریکا علیه ملت ایران گام برمی‎دارند خود روزی در آن گرفتار می‎شوند و ناله‎های آنها به آسمان می‎رود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها