خبرهای داغ:
امام جمعه بندرترکمن گفت: این مسأله بسیار مهم است که نگاه دولت به‎جای بیرون از مرزها به درون باشد که این نگاه همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۹۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و با گرامیداشت روز جانباز و پاسدار، اظهار کرد: ماه شعبان ماه نعمت، زیبایی‎ها و ماه امام زمان (عج) است.
وی با تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان در مرز میرجاوه، گفت: دولت پاکستان باید پاسخگوی این حادثه تلخ باشد و از آنجایی که بارها از مرز پاکستان به خاک ایران اسلامی تجاوز و موجب شهادت تعدادی از مرزبانان شد دولت ما نیز باید این مسأله را پیگیری کند تا مانع تکرار حوادث این چنینی شود.
امام جمعه بندرترکمن به بازگشت غرورآفرین رزمندگان مدافع حرم از سوریه اشاره کرد و افزود: همه ما باید قدردان زحمات این افراد و خانواده‎های آنها باشیم که با حضور خود در آن سوی مرزها امنیت را به ارمغان می‎آورند.
منصوری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و مسأله دموکراسی در اروپا، بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری کشوری مانند فرانسه که شعار دموکراسی و آزادی بیان سر می‎دهد 28 درصد بوده است این در حالی است که در ایران اسلامی با وجود اینکه برخی معتقدند آزادی و دموکراسی وجود ندارد و حقوق بشر رعایت نمی‎شود طی 38 سال از انقلاب اسلامی کمترین مشارکت مردم در انتخابات کمتر از 51 درصد نیست که این مسأله حاکی از بصیرت و هوشیاری ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی طی دو سه ماه اخیر بسیار فعال شده است، یادآور شد: این مسأله باید تدبیر شود که چگونه دولت طی این سه و نیم سال این اندازه فعال نبوده است؟ چگونه افتتاح پروژه‎های بزرگ به ماه‎های اخیر موکول شده است؟
امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: آیا افتتاح پروژه‎های بزرگ و فعالیت دولت در ماه‎های اخیر معنای دیگری جز تبلیغات انتخاباتی دارد؟ حداقل در این دسته از اقدامات شائبه تبلیغات وجود دارد.
منصوری با اشاره به پرداخت حقوق کمیته امداد و بهزیستی توسط دولت، اذعان کرد: بسیار خداوند را شکر می‎کنیم که حقوق فقرا پرداخت می‎شود اما پرسش مهم این است که چگونه حقوق این افراد در ماه‎ پایانی پرداخت شده است؟ چگونه سهام عدالت را در در ماه‎های پایانی در دستور کار دولت قرار گرفت؟
وی با ابراز تأسف از تعویق در پرداخت حقوق خانواده‎های شهدا، اضافه کرد: حقوق خانواده‎های شهدا از سال 1392 به تعویق افتاده و حال که دولت تصمیم به پرداخت آن گرفته است تنها معوقات سال 1392 و 1393 را پرداخت می‎کند.
امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه مگر چه میزان به خانواده‎های شهدا هدیه می‎دهد که از میزان حقوق آنها هم بخواهند کم کنند، تصریح کرد: امروز هر چه داریم از خانواده‎های شهداست ای کاش به‎جای اختلاس‎ها حقوق خانواده‎های شهدا را پرداخت می‎کردند.
منصوری با بیان اینکه انتظار ما از دولتمردان چیز دیگر است، اضافه کرد: بهتر دولتمردان طی چهار سال فعالیت کنند نه آنکه در یک الی دو ماه آخر شروع به کار کنند.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان نظام در عید مبعث مبنی بر اینکه همه نامزدهای انتخاباتی قول بدهند برای پیشرفت امور کشور، توسعه اقتصادی و بازکردن گره‎ها نگاه آنها به بیرون از مرزها نباشد، خاطرنشان کرد: این مسأله بسیار مهم است که نگاه دولت به‎جای بیرون از مرزها به درون باشد که این نگاه همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه متأسفانه نگاه دولت ما به بیرون از مرزها است، اظهار کرد: واردات مربا از 11 کشور جهان واقعاً جای تأسف دارد، آیا مربا در کشور ما قابل تولید نیست که از کشورهای دیگر وارد می‎کنند؟
منصوری با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه «انتخابات یک محک است، ببینید انتخاب اصلح برای خودتان است و یا برای اسلام، اگر برای خودتان باشد شیطانی است....»، تصریح کرد: انتخاب براساس حزب و جناح و یا انتخاب اعضای شوراها بر مبنای نسبت‎های فامیلی و قبیله‎ای دلیل شرعی نمی‎شود در واقع انتخاب مناسب و اصلح جامعه را به زیبایی برمی‎گرداند.
وی با بیان اینکه در مسأله انتخابات باید به اظهارات دشمنان توجه کرد و برخلاف نظر آنها حرکت کنیم، اذعان کرد: متأسفانه امروز هجمه‎های سنگینی بر علیه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری وارد می‎شود و به اعدام سال 1367 اشاره می‎کنند.
امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: اعدام‎های سال 1367 برای چه و متعلق به چه افرادی بوده است، آیا فردی که در سن 25 سالگی به دستور امام راحل عمل کرد امروز باید زیر سوال برود؟ اگر اینطور باشد در صورتی که سردار قاسم سلیمانی نیز برای انتخابات سال‎های آینده کاندید شود، برخی افراد به خاطر تخریب می‎گویند چرا داعش را کشته است!
منصوری دفاع برخی از منافقین را بی‎تقوایی دانست و متذکر شد: در حالی که منافقین 17 هزار از سرمایه‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ترور کردند آیا امروز برای جذب رأی و تخریب رقیب باید منافقین را تطهیر و از آنها دفاع کرد.
وی با بیان صداقت معیار بسیار مهمی در انتخابات است که متأسفانه گاهی اوقات نسبت به این مهم بی‎دقت هستیم، با اشاره به آزمایش محققان بر روی یک روباه، افزود: محققان در یک آزمایش گودال‎هایی ایجاد کردند و لاشه‎های مرغ در آن قرار دادند بعد از 30 دقیقه روباهی آمد و یک لاشه مرغ را برداشت، حدس کارشناسان این بود که این روباه دفعه دوم با روباه‎های دیگر برمی‎گردد از این رو مکان لاشه‎های مرغ را تغییر دادند و با اسپری بوی مرغ را نیز از بین بردند که با بازگشت روباه‎ها، خبری از لاشه مرغ نبود و همه روباه‎ها به جز روباه اول ناامیدانه رفتند؛ کارشناسان به روباه اول که مانده بود لاشه‎ای مرغی دادند که این روباه مجدد این لاشه را به دندان گرفت و مابقی روباه‎ها را به محل مورد نظر فراخواند اما با آمدن دیگر روباه‎ها از لاشه مرغ خبری نبود.
امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: با ناامید شدن چند باره، روباه اول درون یکی از گودال‎هایی که لاشه مرغ در آن بود، رفت و کارشناسان دیدند که بعد از چند دقیقه روباه براثر سکته قلبی فوت کرد.
منصوری با بیان اینکه در این آزمایش کارشناسان به این نتیجه رسیدند روباه که خود نماد مکر و حیله است با زیر سوال رفتن صداقتش فوت کرد، بیان کرد: حال چگونه است برخی آقایان دروغ می‎گویند و بعد آن را انکار می‎کنند.
منصوری تاکید کرد: مردم در انتخابات باید فردی را انتخاب کنند که به آنها دروغ نگوید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها