نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه مباحث مهمی در خصوص انتخابات پیش رو و اهمیت انتخاب اصلح ارائه کرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۶۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان مناسبت های این ماه را گرامیداشت و افزودشعبان ماه با برکت و مقدمه ای برای ماه رمضان است که مومنان بایستی قدر این ایام را بدانند و با بهره گیری از فیض های این ماه خود را اماده ماه میهمانی خدا نمایند.

وی با اشاره به مهمترین اعمالی که در این ماه بسیار سفارش شده اظهار داشتاز امام صادق ع نقل شده که بهترین عمل در این ماه دعا کردن و مغفرت از درگاه خداوند متعال و صدقه دادن است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی روزه گرفتن را نیز از دیگر اعمال سفارش شده برای این ماه عنوان کرد و افزود مومنان خواندن مناجات شغبانیه را نیز در این ایام فرانوش نکنند.

امام جمعه ارومیه با تبریک روز ولادت امام حسین ع این روز را که به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده به همه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و اظهار داشتحضرت ابا عبدالله الحسین نماد پاسدار دین و اسلام است و با توجه به اینکه هدف از تاسیس سپاه نیز نگهبانی از انقلاب و دفاع از دین و ارزش های انقلاب است از این رو بهترین روز است که به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است.

وی چهارم شعبان را نیز که روز ولادت حضرت ابولفضل العباس است به تمامی جانبازان و خانواده های انها تبریک گفت و افزوداجر این انسانها نزد خداوند متعال محفوظ است .

حجت الاسلام قریشی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از مرزداران و جان برکفان نیروی انتظامی در نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان گفتامیدواریم خداوند متعال همه مرزداران کشور را که در شرایط سخت مجاهدانه از کشور و ملت ایران دفاع می کنند از تمام بلایا محفوظ بدارد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار اخیر جمعی از مسولان نظام با رهبر معظم انقلاب بازخوانی فرمایشان مقام معظم رهبری را وظیفه تمامی مردم و مسولان دانست و گفتهمانطوریکه معظم له نیز در این دیدار سفارش کردند ملت توجه داشته باشند که به افرادی رای دهند که نگاهشان به ظرفیت ها و توانایی های داخل است بر همین اساس نیز برنامه ریزی برای کشور را مد نظر دارند .

حجت الاسلام قریشی تصریح کردملت ایران نیز می بایست همانگونه رفتار کنند یعنی در انتخاب کاندیدای اصلح نگاهشان به سخنان و رسانه های بیگانه نباشد که چه کسی را مطرح و معرفی می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فرارسیدن ۱۱اردیبهشت روز کارگر نیز اشاره کرد و افزودکارگران زحمت کشی که برای کسب روزی حلال تلاش می کنند مقام بزرگی نزد خداوند متعال دارند.

وی ۱۲اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم را نیز به تمامی فرهنگیان کسور تبریک گفت و شهید مطهری را سرمشق و الگو برای معلمان عنوان کرد.

ارسال نظرات