نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به طور جزئی و دقیق منظور از اقتصاد مقاومتی را برای جامعه تبیین کنیم، گفت: ادارات مربوطه استان باید در بحث ترویج سرمایه گذاری کنند و یک کارگروه در این زمینه تشکیل شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۹۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، ابوالفضل حسن بیکی صبح جمعه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران دامغان با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان سمنان و نمایندگان دامداران به میزبانی فرمانداری این شهرستان با اشاره به شعار سال بر ضرورت ایجاد رونق در بخش کشاورزی و دامداری و حمایت از فعالان این بخش تاکید کرد و افزود: حمایت از بخش شیلات در اوایل انقلاب به عنوان یک نمونه موفق در زمینه برنامه ریزی درست و توجه به توانمندی های داخلی بود.

وی همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و دامداری روستایی تاکید و تصریح کرد: در صورت تلاش مسئولان با کمک مردم می توان دامغان را به عنوان پایلوت طرح های عظیم دامداری معرفی کرد.

مدیران بر آگاهی بخشی به جامعه در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین سرمایه گذاری در زمینه پرورش بز فرانسوی، بلدرچین، بوقلمون، کبک و . . . توسط دامداران را سوردآور دانست و از مسئولان استانی خواست که زمان بیشتری از جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به بررسی و حل مشکلات در این زمینه اختصاص دهند.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه باید به طور جزئی و دقیق منظور از اقتصاد مقاومتی را برای جامعه تبیین کنیم، تصریح کرد: ادارات مربوطه باید در بحث ترویج سرمایه گذاری کنند و یک کارگروه در این زمینه تشکیل شود.

وی همچنین از مدیران استان سمنان خواست با برنامه ریزی مناسب و برگزاری سمینارها و جلسات مردمی بر آگاهی بخشی به جامعه در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و گفت: مردم باید در جریان آخرین تحولات این بخش و قوانین مربوط به آن قرار گیرند.

70 درصد تولیدات بخش کشاورزی در روستاها تولید می‌شود

فرماندار دامغان نیز در این جلسه با اشاره به نشستی که در روزهای اخیر با جمعی از دامداران در روستای وامرزان تشکیل شد، هدف از تشکیل چنین جلساتی را بررسی مسائل و مشکلات دامداران برشمرد و افزود: احداث کارخانه شیر در سطح شهرستان و صنایع تبدیلی هم در راستای ایجاد اشتغال پایدار و هم در زمینه ساماندهی تولیدات مهم و ضروری است.

علی اصغر مجد گفت: حدود ۷۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور در سطح روستاها بوده و این مهم ضرورت توجه به روستاها را دو چندان می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه با بهره گیری از امکانات موجود می توان محصولات استراتژیک و اساسی را برای کاهش وابستگی به کشورهای دیگر تولید کرد، افزود: باید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کرد.

ضرورت برقراری زنجیره تولید در بخش کشاورزی و دامداری

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست بر ضرورت برقراری زنجیره تولید در بخش کشاورزی و دامداری استان تاکید کرد و گفت: دام باید در روستاها باشد و در خارج از محدوده روستایی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان نیز در خصوص تسهیلاتی که توسط این بانک در بخش دامداری ارائه می شود توضیحاتی داد و سپس مدیر عمال شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان از آمادگی این شرکت برای آبرسانی به دامداری های دامغان خبر داد.

در ادامه جلسه نمایندگان دامداران به بیان مشکلات خود پیرامون صدور پروانه، مشکلات بهداشتی، خوراک دام، مشکلات عشایر در استفاده از تسهیلات، گازرسانی و آبرسانی به روستاها، بیمه کارگران، مشکلات کمبود کارگر و عدم ارائه مجوز استفاده از اتباع افغان و ... پرداختند و خواستار برطرف شدن موارد مطرحه شده از مسئولان شدند.

در این جلسه مقرر شد فرمانداری دامغان در اسرع وقت موارد مطرح شده را جمع بندی تا مشکلاتی که نیازمند پیگیری بیشتری باشد توسط مسئولان در کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با حضور استاندار مطرح و بررسی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها