یک فعال حقوق زنان:

امور زنان به قایقی برای موج سواری نامزدها تبدیل شده است

یک فعال حقوق زنان با بیان اینکه پرداختن به امور زنان در زمان انتخابات تنها برای رأی آوری بیشتر است، اظهار کرد: مطالبه زنان پایان دادن به استفاده ابزاری از مسائل زنان است.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۸۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشته ولی پور فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه عملکرد 30 ساله در حوزه امور زنان و خانواده و عملکرد 4 ساله گذشته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به طور مشخص نشان می دهد که تا به حال امور زنان و خانواده در مسیری که باید کار نکرده است، گفت: امور زنان در مجلس شورای اسلامی، دولت و دستگاه های دیگر هم به قایقی برای موج سواری نامزدها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پرداختن به امور زنان در زمان انتخابات تنها  برای رای آوری بیشتر است اظهار کرد: مطالبه زنان پایان دادن به استفاده ابزاری از مسائل زنان است؛ اینکه دولت ها با واحدی به اسم معاونت امور زنان، نان امور زنان را می خورند دیگر بس است.

این فعال حقوق زنان خاطر نشان کرد: این اولین و اصلی ترین خواسته زنان است، زنان و خانواده ها مشکلات زیادی دارند و این سال ها نه تنها این مشکلات حل نشده است بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا شده است و عدم هماهنگی و عدم توازن و تعادل در جامعه در حوزه خانواده بیشتر شده است.

ولی پور با اشاره به  کارنامه سه سال گذشته معاون امور زنان و خانواده ریلست جمهوری گفت: مولاوردی کار خود را گفتمان سازی عنوان می کند در حالیکه کار دولت اجرا است نه گفتمان سازی.

وی افزود: در توئییت هایی که از خانم مولاوردی منتشر می شود، می بینیم که معاونت در سال های ریاست وی کارهای خرد کرده است، در حالیکه انجام کارهای خرد وظیفه دستگاهها است.

این فعال حقوق زنان با بیان اینکه وظیفه معاونت امور زنان ریاست جمهوری تنظیم لایحه است، تصریح کرد: معاونت ریاست جمهوری باید تنظیم کننده و ناظر بر دستگاهها و به نوعی مطالبه گر باشد.

وی ادامه داد: معاونت رییس جمهورر در حالکیه از وظایف اصلی خود بازمانده است اقدام به برگزاری های خارج از وظایفش می کند مانند  برنامه ای با محتوای «تعمیق باورهای دینی» که کار مسجد و خانم جلسه ای ها است، در واقع این معاونت از وظایف اصلی خود باز مانده است و  امور زنان  در 4 سال گذشته به طور کلی تعطیل بوده است.

ولی پور تاکید کرد: اصلی ترین مطالبه ام از رییس جمهور توقف بهره برداری سیاسی و خوردن نان مشکلات زنان و خانواده است؛ 

این کارشناس با بیان اینکه در کشور ما حدود 10 میلیون جوان در سن ازدواج و 17 میلیون خانواده  وجود دارد که در درون خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، اظهار کرد: در چنین شرایطی معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای دستیابی به خانواده سالم به جای بهره گیری از نظر کارشناسان متعددی که در حوزه زنان و خانواده در کشور فعال هستند، هیاتی ده نفری را  تحت عنوان برنامه خانواده سالم برای سیاحت به کشور فنلاند اعزام می کنند.

وی اصلی ترین وظیفه دولت برای آینده را توقف بهره برداری از مشکلات امور زنان دانست و تاکید کرد: تنها با حرکت در این مسیر می توانیم امیدوار باشیم که مسائل و مشکلات حوزه زنان به صورت صنفی و واقعی رسیدگی شود و می توانیم مطالبات خود را عنوان کنیم.

ولی پور افزود: مطالبات در این حوزه بسیار زیاد است، اما دولت ها صندلی هایی برای امور زنان می گذارند و آن صندلی هم جامعه را فریب می دهد. معاون رییس جمهور در امور زنان  به جای اینکه پاسخگو باشند، خود در صندلی مطالبه گر نشسته است.

وی با اشاره به توئیت های مولاوری گفت: ایشان توهمات خود را توئییت می کند، چراکه آماری ارائه نداده است، مولاوردی باید مسائل موجود را با ارائه آمار در سایت رسمی این معاونت منتقل کند، درغیر این صورت ادعاهایش توهمی بیش نیست.

ولی پور گفت: مولاوردی ادعا می کند که در حال پیگیری مسائل است در حالیکه باید پرسید، پیگیری های بدون نتیجه به چه درد می خورد؟ این معاونت  باید لایحه و طرح های ملی به مجلس ببرد و باید دستگاهها را فعال کرد نه اینکه گزارش ارائه دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار