تداوم عملیات نیروهای عراقی در «دیاله و موصل»

هلاکت 35 داعشی در دیاله و موصل

نیروهای عراق موفق شدند پس از کشتن شماری از عناصر داعش، به 250 متری مسجدی برسند که سرکرده داعش در سال 2014 شکل‌گیری این گروه تروریستی را اعلام کرد در آن خطبه خواند.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۷۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، «حبیب الشمری» از افسران ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای مشترک ارتش و پلیس این کشور عملیات نظامی را به سوی منطقه «حاوی العظیم» در شمال دیاله انجام دادند.

به گفته الشمری، در جریان درگیری نیروهای عراقی با عناصر داعش که در مرز استان صلاح الدین انجام شد 12 داعشی کشته شدند.

روزنامه «القدس العربی» گزارش داد که عملیات نظامی در حاوی العظیم، در ادامه عملیات نظامی است که روز گذشته با هدف آزادسازی مناطق مرزی صلاح الدین و دیاله آغاز شد.

نیروهای عراقی همچنین روز گذشته در جریان عملیات آزادسازی مناطق صلاح الدین موفق شدند 40 عنصر داعش را از پای درآورده و 20 خودروی بمب گذاری شده این گروه را نیز منهدم کنند.

داعش مناطق مهمی را که استانهای دیاله، صلاح الدین و کرکوک را به هم وصل میکند، اشغال کرده و تهدید امنیتی برای مناطق آزاد شده به شمار میرود. در واقع مناطق تحت اشغال داعش در این منطقه بیشتر زراعی و کوهستانی هستند.

در راستای عملیات میدانی شهر موصل یکی از نیروهای واکنش سریع عراق اعلام کرد که نیروهای پلیس در منطقه «قضیب البان» واقع در غرب موصل به شدت با داعش درگیر هستند.

این منبع اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند 23 داعشی را در این منطقه از پای درآورده و 8 موتور سیکلت بمب گذاری شده را نیز منهدم کنند.

به گفته وی، نیروهای عراقی به 250 متری مسجد جامع «النوری» رسیدند؛ مسجدی که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در سال 2014 شکل گیری این گروه تروریستی را اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار