فرمانده سپاه بجستان بیان داشت: در بحث انتخابات شأن و جایگاه سپاه و بسیج بالاتر از آن است که به دنبال حزب و جریان خاصی راه بیفتد.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۴۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار جنیدی در مسجد شهید ذاکری شهر یونسی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید یعنی قریب به ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد در همان اوایل انقلاب چون نه تجربه مدیریتی اداره کشور توسط مسئولین در آن مقطع بود و از طرفی هم هجمه‌های زیاد، عملیات تروریستی، ساقط کردن بنیان نظام از طریق ترور شخصیت‌های دینی و سیاسی ما مثل شهید مطهری، شهید بهشتی، در همان اوایل انقلاب رقم خورد لذا منافقین حدس و گمانشان این بود که ظرف ۱۶-۱۷ روز نظام از هم می‌پاشد.
 
 وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌هایی که باعث شد بعد از ۴۰ سال هرروز بر مجد و عظمت انقلاب اسلامی و تأثیر گزاری آن در دنیا افزوده شود و بر خلاف سایر انقلاب هایی که به دلیل عدم پشتوانه مردمی، دوام نیاوردند ، قطع وابستگی کشور به دنیا و ایستادگی روی پای خودمان بود که امام به‌صورت عملی نه در هوا و فضا بلکه به صورت عملیاتی این مهم را جامعه عمل پوشیدند.
 
سرهنگ جنیدی عنوان کرد: سرمنشأ و سرآغاز انقلاب ما سال ۴۲ شروع شد، سال ۴۲ امام(ره) تنها بود وقتی رژیم پهلوی امام(ره) را می‌دیدند به ایشان می‌خندیدند و می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهی در مقابل ژاندارم منطقه بایستی امام با همان طمأنینه خاصی که به دلیل توسل و توکل داشت می‌گفتند سربازهای من در گهواره هستند، بعد از ۱۷ سال، یعنی در سال 59 ،پیش بینی تاریخی امام(ره) محقق شد و همین سربازان در گهواره ،سینه خودشان را برای دفاع از ناموس و شرف این ملت ،در برابر دشمنان سپر کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: امام(ره) با دست‌های خالی قیام کرد برعکس رژیم‌های گذشته قبل از نظام انقلاب، رژیم پهلوی و قاجار این‌قدر وابستگی به غرب داشتند که فقط دو تا عهدنامه ننگین ترکمنچای و گلستان بخش اعظم ایران را از ما گرفتند، در رژیم پهلوی شاه هیچ اختیاری در اداره کشور نداشت و عزل و نصب مسئولان تراز اول کشور توسط آمریکایی ها انجام می شد بدون اینکه شاه مملکت جرات موضعگیری داشته باشد.وابستگی در حد اعلی خودش قرار داشت،در حالی که کشور سرشار از ذخایر و سرمایه های عظیم مادی و معنوی بود.
 
فرمانده سپاه بجستان اظهار کرد: یکی دیگر از شاخص‌های مهم انقلاب تاثیرگذاری ماهیت انقلاب در دل ملل مستضعف جهان و نقطه قوت و امیدی بود که در دل همه آزادیخواهان دنیا ایجاد کرد.امروز به برکت انقلاب اسلامی ،اسلام و آموزه های دینی تا قلب اروپا ریشه دوانده است، هیاهو و غوغایی که در دنیا بپا شد و چشم امید ملت‌های بزرگ ازجمله ملت‌های مسلمان شد این بیداری اسلامی که اخیراً در کشورهای دنیا راه افتاد به برکت انقلاب اسلامی بود. امروز اسلام و فرهنگ تشیع تا قلب اروپا ریشه دوانده است.
 
سرهنگ جنیدی تصریح کرد: پیش‌بینی اتحادیه اروپا این است که تا ۱۰ سال آینده نیمی از کشورهای اتحادیه مسلمان می‌شوند لذا امروز پیروزی انقلاب پیامش را به دنیا رسانده و ترس ایادی استکبار از این است که تأثیر گزاری اسلام باعث از هم پاشیدن هیمه و استکبار در دنیا شود؛ امروز تنها کشور قدرتمند شیعه در دنیا که خواستار ایجاد وحدت و همصدایی در بین کشورهای مسلمان است.
 
فرمانده سپاه بجستان انقلاب اسلامی را سخت‌ترین مرحله تاریخ اسلام دانست و گفت: در این مرحله زمینه ظهور حضرت حجت(عج) فراهم می‌شود بزرگان و پیامبر(ص) نوید این را دادند که شخصی از قم حرکت خواهد کرد و حکومتی شکل خواهد گرفت و متصل به حکومت حضرت حجت(عج) خواهد کرد و گذشتن از این مرحله و رساندن آن به دست صاحب اصل آن نیازمند یک مدیریت کارآمد و تفکر جهادی هر جا که نظام به مدیریت جهادی اتکا کرد بدون شک پیروز بوده است، نمونه عینی آن دوره ۸ ساله دفاع مقدس در مقابل بیش از ۴۰ کشور دنیا درحالی‌که توان تولید سیم‌خاردار هم نداشتیم اما اتکا و توکل داشتیم و در مقابل دنیا ایستادیم.
 
وی بیان کرد: جهت تحقق این مهم مقام معظم رهبری می‌فرمایند: دنیا به کشوری که غنی و قوی هست احترام می‌گذارد به جای چشم داشتن به عنایت خارجی ها ،از ظرفیت های بی بدیل درونی خودمان استفاده کنیم .یک تجربه عملی از اتکال و اعتماد به غربی ها موضوع برجام است.
 
سرهنگ جنیدی گفت: ما پیش‌دستی کردیم و بیش از ۱۲هزار سانتریفیوژ با غنای ۲۰ درصد را از بین بردیم و قلب راکتور اراک را از کار انداختیم دانشمندان هسته‌ای را به خانه روانه کردیم به این امید که گشایشی در زندگی مردم ایجاد شود در عوض طرف مقابل بجای پاسخگویی به اعتماد ایرانیان هرروز به موضع‌گیری‌های تند و تحریم‌ها علیه ایران افزود.
 
فرمانده سپاه بجستان ادامه داد: دشمنان بحث حقوق بشر و موشک را بهانه میکنند، مقام معظم رهبری در این خصوص گفتند مشکل آن‌ها با هسته‌ای و حقوق بشر نیست، مشکل حق و باطل است لذا این دشمنی ادامه دارد، و برای برون رفت از مشکلات باید به ظرفیت‌های درونی نظام تکیه داشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: ۲۰ روز آینده مبحث انتخابات را پیش رو داریم انتخابات ناموس مردم و عزت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در هرکجا که مردم پای‌کار بودند و نظامشان پشت سرشان بوده آن نظام موفق بوده است، تأکید مقام معظم رهبری در مرحله اول حضور حداکثری در پای صندوق رأی و این به‌عنوان اولین هدف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران چراکه هر رأی مردم به صندوق تیری ست به قلب دشمنان این نظام، و در مرحله بعد توجه و انتخاب اصلح است.
 
سرهنگ جنیدی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده استکبار زیاد دنبال اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست آن‌ها می‌خواهند میزان مشارکت مردم پایین بیاید و دنبال تفرقه هستند تا یک حکومت سکولار بر جامعه حاکم کنند لذا ما در دو دولت اصلاحات و اصولگرا دیدیم که دشمن دست از خباثت و دشمنی برنمی‌دارد.
 
فرمانده سپاه بجستان ضمن برشمردن شاخصه‌های انتخاب اصلح و حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: از شاخصه‌های انتخاب اصلح قانون مداری و روحیه‌ی مقاومت در برابر دشمن و هر دولتی این دو شاخصه را رعایت کرد موفق بوده است.
 
وی بعد از بیان تاریخچه آغاز درگیری‌ها و تداخل استکبار در کشورهایی همچون مصر، عراق و افغانستان به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران پرداخت و اذعان کرد: ما به‌واقع نحوه ناامن کردن کشورهای همچون مصر، لیبی ،عراق و افغانستان را دیدیم که چگونه و با چه سیاستی  و بهانه های واهی این کشورها را متشنج کردند حال همان سیاست‌ها را می‌خواهند در قبال ایران اجرایی کنند ولی دریغ از آن‌که ما ولایت فقیهی داریم که به عنوان محور سکاندار این حرکت عظیم ملت بزرگ ایران و مایوس کننده دشمنان قسم خورده انقلاب است.
 
سرهنگ جنیدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند من در بحث انتخابات و کاندیدا هیچ دخالتی نمی‌کنم ولی آنجایی که لازم باشد و در عبور از خط قرمزها باقدرت ورود پیدا خواهیم کرد.
 
فرمانده سپاه بجستان به شرایط پس از تحریم اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم تنها نیرو و وزارت خانه‌ای که با فعالیت‌های خود و بر اساس نشریه اینترپراز آمریکا ایران را به قدرت هفتم جهان تبدیل کرد وزارت دفاع بود و باوجود تحریم‌ها به توسعه خود ادامه داد و هیچ نگاه و چشم‌داشتی نسبت به خارجی‌ها نداشت. ما دیدیم تمام پیشرفت‌های موشکی ایران در زمان تحریم بود. این به آن منظور است تحریم نقشی در جلوگیری پیشرفت ما ندارد و این مدیریت ضعیف است که اختلال در پیشرفت کشور به وجود می‌آورد.
 
سرهنگ جنیدی بصیرت افزایی را وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات شأن و جایگاه سپاه و بسیج بالاتر از آن است که به مصداق روی شخصی تکیه کند ولی روشنگری خود را خواهیم داشت، وظیفه ذاتی سپاه روشنگری و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خط و جناح ما انقلاب است و همراه با قوانین انقلاب هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها