خبرهای داغ:
مردم ایران مردم‌سالاری بی‌هویت را قبول ندارند بلکه خواهان دموکراسی دینی براساس ارزش‌های الهی انسانی هستند.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۲۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، زیباترین انتخاب ملت ما هم جمهوری اسلامی قوی‌ترین پیغام به مردم جهان بود به همین خاطر مردم آزادی خواه دنیا، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان الگو برای خود انتخاب کردند و همین پویایی سبب پیشرفت بیشتر جمهوری اسلامی ایران شده است.

همه کشورها نیازمند شناسایی هستند و سیاست خارجی یک کشور باید آن کشور را به جهان معرفی بکند و باید گفت که در برگزاری انتخابات سالم و انتخاب فرد اصلح اقتدار مهم است و اگر برای استواری، ثبات و بقای یک نظام باشد و بتواند از حقوق و منافع کشور دفاع کند این ظرفیت‌ها را اقتدار یک ملت و کشور می‌گویند و نقش مردم در بالا بردن اقتدار یکی از مؤلفه‌های اقتدار علم، دانش و تکنولوژی است انتخاب افراد ناصالح در انتخابات موجب انحطاط جامعه خواهد شد، و در این میان روحانیون و فرهیختگان و رسانه های ارزشی وظیفه روشن گری در جامعه را به عهده دارند.

سعادتمندی جوامع مرهون احساس مسئولیت و اقدام همگانی است و هر برنامه یا قانونی که به حذف مردم از عرصه های تصمیم گیری و اجرا منجر شود محکوم به شکست است چراکه هر زمانی مردم ایران در انتخابات شرکت می کنند قدرت خود را نشان داده و امنیت، وحدت و اقتدار خود را نشان می دهند و آن را به تکامل می رسانند، این کار یک اقدام الهام‌بخش است و با آن مردم ایران به مردم دنیا یک مدل سیاسی موفق را نشان می‌دهند.

برگزاری انتخابات متعدد و آزاد در جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر و حضور گسترده مردم در این عرصه غالبا تحسین و شگفتی ناظران جهانی را برانگیخته است، بدیهی است شرکت مردم در انتخابات و همچنین راهپیمایی های عظیم ملت ایران در مناسبت های مختلف، تقویت پایه های نظام را درپی داشته است.

مردم ایران در چارچوب آموزه های اسلام و با وحدت و مشارکت گسترده ، همواره انتخاباتی پرشور و تحسین برانگیز را برگزار کرده اند و همین عوامل باعث تحکیم اقتدار ملی شده است.

جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت مردم در عرصه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی بویژه انتخابات، یکی از پیشروترین کشورهای جهان است و در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس هیچ کشوری از این جهت به پای ایران نمی رسد مهم ترین شاخصه مردم سالاری در ایران، این است که مبتنی بر دین زنده و مترقی اسلام ناب است.

مخالفین جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات سالم و مردمی در ایران نگران و خشمگین می شوند زیرا می دانند تا زمانی که مردم ایران از نظام اسلامی حمایت می کنند نمی توانند به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی آسیبی وارد سازند چراکه شرکت مردم در انتخابات به معنی ادامه پشتیبانی مردم ایران از انقلاب بزرگ خود و اصول و ارزش های آن است.

نقش برجسته انتخابات در تحکیم اتحاد و اقتدار ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، دولت های غربی بویژه آمریکا را وادار به دروغگویی کرده تا آن را مخدوش جلوه دهند آن ها به بهانه های مختلف تبلیغ می کنند که انتخابات در ایران آزاد نیست، حال آنکه مردم ایران در کمال آزادی و اختیار، در انتخابات شرکت کرده و رأی می دهند دولت های غربی تلاش می کنند که مردم سالاری دینی و انتخابات ایران را زیر سؤال ببرند و آن را کم اهمیت نشان دهند.

با اشاره به درس گرفتن انقلاب‌های منطقه از ایران و نقش انتخابات های ایران در الگودهی به این انقلاب‌ها باید گفت حضور مردم ما همیشه الهام ‌بخش مردم و ملت های منطقه و جهان بوده و دشمنان هم از همین می‌ترسند و می‌بینیم که این تأثیرگذاری از کشورهای اسلامی گذشته و به همه کشورهای آزادی خواه دنیا رسیده است.

ایران امروز به سطحی از قدرت موقعیت در جهان دست یافته که هرگز در تاریخ معاصرش سابقه نداشته است، شرایط فعلی منطقه، ایران را در جهان به قدرتی عظیم رسانده است، کشور ایران در یک موقعیت قوی و قدرتمند در جهان قرار گرفته است، و برای قرار گرفتن در این موقعیت است که ما بزرگترین و سیاسی‌ترین رویداد سیاسی یعنی انتخابات را پیش رو داریم.

انتخابات مردم ایران از اول انقلاب تاکنون از قدرت نرم بالایی برخوردار بوده و جزء بالاترین کشور ها در حضور و مشارکت‌های مردمی در انتخابات بود‌ه‌ است.

وقتی مردم ایران احساس کنند حضورشان تأثیرگذار است پایه‌های ثبات و اقتدار ملی شکل می‌گیرد و وقتی تک‌تک شهروندان در مدیریت و بنای سیاسی جامعه نقش داشته باشند به راحتی می‌توان با اتحاد و هم‌صدا شدن از منافع خود دفاع کنیم تجربه نشان داده است ملتی که در صحنه حضور همیشگی و اتحاد داشته باشد هیچ وقت شکست نخورده و هر چقدر مشکلات به آن ها تحمیل شود قطعاً بعد از مدتی به خود باوری خواهند رسید.

حضور هوشمندانه و انتخاب خوب مردم گام اول در راستای اقتدار ملی و ایجاد عزت است و برای اینکه اقتدار ملی را در ایران بالا ببریم باید مشارکت مردم را جلب کنیم و هرچه مشارکت بیشتر شود اقتداری قوی تر و کم‌هزینه تر و بسیار اثربخش تر برای نظام تولید می‌شود.

بی شک انتخابات یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین راه ها برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت است، نقش آفرینی مردم ایران در انتخابات متعدد پیش از هرچیز حاکی از حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است چراکه اکثریت بالایی از مردم در انتخابات شرکت می کنند و به این شکل، پایه های نظام اسلامی را تثبیت می کنند.

حضور آگاهانه و فعال مردم بویژه در انتخابات، همواره نقش مهمی در تحکیم موقعیت ایران در جهان بویژه درمیان کشورهای اسلامی داشته است و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ایران در هفت اسفند ماه 1394 و در این زمان این جایگاه را بیش از هر زمان دیگری تقویت خواهد کرد. در جمهوری اسلامی ایران، رأی و نظر مردم سرنوشت ساز است و همین عامل، نظام را استوارتر می سازد.

مردم نیز با حضور در صحنه های مختلف، از جمله انتخابات نشان داده اند که سرمایه های اصلی برای پیشرفت ایران و استحکام پایه های نظام هستند.

مردم ایران همچنان که امروز از تحریم‌ها عبور کرده و با تبدیل آن به یک فرصت راهبردی و طلایی راههای پیشرفت و تکامل را به طور جهشی و شتابان سپری می‌کنند با انتخابات پرشور در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اقتدار سیاسی خود را محکم تر می کنند و مثل همیشه بر دهان یاوه گویان خواهند کوبید، چراکه زیربنا و ستون فقرات این نظام و این انقلاب با خون شهدا و با درد و رنج مادران و پدران شهدا شکل گرفته است و این خود گویای این است که همه ما در برابر انتخابات و انقلاب مسئول هستیم.

علی تارم

ارسال نظرات
پر بیننده ها