رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: صلاحیت تعداد 128 داوطلب در اراک تائید شد که از این تعداد دو نفر انصراف دادند و دو نفر دیگر هم رد صلاحیت شدند اما مابقی افراد تائید صلاحیت شدند که در جلسه‌ای با حضور استاندار مرکزی جرئیات تائید این افراد شرح داده شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۱۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدباقر تقوی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در جلسه ستاد انتخابات این استان با بیان اینکه در تمامی جلسات ستاد نسبت به رعایت عدل و صداقت تاکید کرده‌ایم، گفت: امر نظارت بر رویه برگزاری انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: براساس تصمیمات اخذ شده به‌‌منظور رعایت قوانین در روند انتخابات صداقت را اصلی‌ترین رکن و پایه فعالیت خود قرار داده‌ایم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: در جلسه هشتم شهریورماه سال 94 پایه و اساس اقدامات اجرایی شورای نظارت و اجرای انتخابات استان تعیین شد که امیدواریم این تصمیمات و مقررات در این دوره هم به نحو احسن اجرائی شود.

تقوی با تاکید بر اینکه اساس کار بر فعالیت بی‌طرفانه استف گفت: مسئولان این حوزه باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که در محضر الهی بتوانند پاسخگو باشند. و باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص قانون‌محوری، ما نیز پیرو معظم له در این زمینه شرع و اخلاق را مد نظر قرار داده‌ایم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: تعداد 730 داوطلب در انتخابات شوراها در استان ثبت نام کردند که از این تعداد تنها 30 نفر با دلایل معقول و مقبول رد صلاحیت شدند و انتخاب مابقی افراد بیانگر حسن همکاری در این حوزه است.

وی افزود: انتصاب افراد رد صلاحیت شده در مجلس دهم و سران فتنه، در پُست‌های حساس و جایگاه‌هایی اعم از فرمانداری‌ها یا بازرسی‌ها ضمن اینکه امری صحیح نیست از سوی شورای نگهبان نیز انتصاب این افراد در پُست‌های حساس فساد اخلاقی است.

تقوی با اشاره به رد صلاحیت داوطلبان انتخابات در استان گفت: معتمدان منتخب هم در این دولت داستان عجیبی دارند چراکه قانون بر این مبنا است که تعداد 30 معتمد از تمامی اقشار جامعه، اعم از معلم، خانواده شهیدان، هیئت‌امنای مساجد، اصناف و غیره انتخاب شوند اما تاکنون تمام معتمدان معرفی شده مدیران کل استانداری، مدیران ارشد دستگاه‌ها و ادارات و روئسای دانشگاه بوده‌اند که نشان می‌دهد این اصل آن‌گونه که باید رعایت نشده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: صلاحیت تعداد 128 داوطلب در اراک تائید شد که از این تعداد دو نفر انصراف دادند و دو نفر دیگر هم رد صلاحیت شدند اما مابقی افراد تائید صلاحیت شدند که در جلسه‌ای با حضور استاندار مرکزی جرئیات تائید این افراد شرح داده شد.

وی با اشاره به لزوم حضور افراد مجرب در محل‌های رای گیری افزود: مقررر شده تا از نیروهای مسئولیت‌پذیر و مجرب در پای صندوق‌های رای کمک بگیریم چراکه در دوره‌های قبلی شاهد این مسئله بودیم که از مجموع 43 نماینده منتخب فرماندار، 41 نفر هیچ‌گونه تجربه‌ قبلی نداشتند.

تقوی گفت: انتخاب افراد با تجربه و مسئولیت‌پذیر باید در اولویت کاری قرار گیرد زیرا این روند از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه کاستی و اشتباهی سبب ضعیف نشان داده شدن کل مجموعه می‌شود و این رویداد جلوه مطلوبی ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: اگر ناظران مسئول ما در شعب رای جریان را هدایت نکرده بودند در انتخابات گذشته با مشکل مواجه می‌شدیم. بنابراین از فرمانداران درخواست داریم که در برگزاری انتخابات بی‌طرفانه به معنای واقعی عمل کنند و به یاد داشته باشند هیچ کس از آنچه که فردا روز اتفاق می‌افتد مطلع نیست.

وی افزود: همه ما باید به یاد داشته باشیم که قبل از آن که نماینده یا مسئولی در دولت باشیم مرید حکومت اسلامی هستیم و نباید از این موقعیت سوء ‌استفاده کنیم. و معقولانه‌ترین کار این است که با همکاری و همدلی همگانی این انتخابات را قانونی برگزار کنیم.

تقوی توجیه مسئولان ستادهای نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی را مهم دانست و گفت: با برگزاری جلساتی در این زمینه باید آنان را با قانون، شیوه صحیح تبلیغات و وظایف قانونی‌شان آشنا کنیم و چارچوب اختیاری آنها را تعریف کرده تا به سبب داشتن جایگاه و مقام در این عرصه اقدام به انجام اوامری خارج از اختیارات نکنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: آموزش عوامل شعب اخذ رأی و نظارت بر این آموزش‌ها، عدم ورود افراد حاضر در شعب اخذ رأی در عرصه تبلیغات انتخاباتی، عدم استقرار دو شعبه در یک مکان از جمله مواردی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات