به مناسبت سالگرد شهادت حسن شفیع‌زاده/روایتی از حسن‌آقا-3
شفیع‌زاده و دوستان‌اش آمدند و گفتند ما یک امکان آتش خوب داریم، می‌توانیم از آتش انبوه کاتیوشا استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۳۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یکی از کارهای مهمش مربوط به عملیات کربلای 5 می‌شد و آن جلوگیری از رخنه‌ای بود که روز ششم و هفتم عملیات در کانال ماهی به‌وجود آمد. ارتش عراق آمد، بین کانال ماهی و کنار زوجی در شملچه. رفتیم خطوط خودمان را گرفتیم. بعد پاتک‌های دشمن شروع شد.

در نقطه‌ای دشمن خط را شکست و وارد جبهه‌ی ما شد. اگر می‌توانست عبور کند تا شب می‌توانست 4، 5 هزار نفر از ما را دچار مشکل بکند. واقعا مستأصل بودیم، چون هیچ‌کاری نمی‌توانستیم بکنیم. نیروهای‌مان همه درگیر بودند. نیروی احتیاط در اختیار نبود. تا این‌که شفیع‌زاده و دوستان‌اش آمدند و گفتند ما یک امکان آتش خوب داریم، می‌توانیم از آتش انبوه کاتیوشا استفاده کنیم. بحث به‌اندازه‌ کافی شد و طرح مانور آتش را خیلی سریع تهیه کردند.

به آقای شفیع‌زاده دستور داده شد که برود پای کار و کمک کند به لشکر 41، 25 کربلا و یکی دو تا از لشکرهای دیگر که به‌شدت تحت فشار بودند و این رخنه هم درون‌شان صورت گرفته بود.

دوستان توپخانه آمدند 20 تا کاتیوشای 30 موشکی را در یک مساحت خیلی کمی‌ که رخنه در آن‌جا صورت گرفته بود، تنظیم کردند. در کم‌تر از سی دقیقه 20 تا 30 موشک فرستادند به‌سمت دشمن. 600 تا موشک هم‌زمان باهم، در این مساحت روی سر دشمن فرو می‌ریخت. با تکرار آن انبوه آتش بر سر دشمن باریدن گرفت و آن رخنه‌ای که در جبهه‌ی ماه‌شهر بود مرتفع شد و رزمندگان ما توانستند خودشان را تا شب نگه دارند. شب هم که خط را ترمیم کردند. نیروهایی به خطوط فرستادند و خط تثبیت شد.

از همین مثال می‌شود فهمید، آقای شفیع‌زاده چه حق بزرگی بر گردن جنگ، داشته است.

دکتر محسن رضایی

ارسال نظرات
پر بیننده ها