خبرهای داغ:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: شهرستان آران و بیدگل در برگزاری اعتکاف، هم از لحاظ تعداد معتکفین به نسبت جمعیت و هم از لحاظ کیفی از شهرستان های ممتاز کشور است.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۲۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران و بیدگل ، حجت الاسلام رحمت الله اروجی در آیین تجلیل از خادمین اعتکاف و معتکفین شهرستان آران و بیدگل اعتکاف را از رویش های انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به آیه 125 سوره بقره گفت: خداوند در این آیه به ابراهیم و اسماعیل نبی فرمان می دهد که خانه خویش را برای معتکف شوندگان و نماز گزاران تطهیر کند و این نشانه عظمت اعتکاف در

وی با تأکید بر اینکه ستاد برگزاری اعتکاف و اداره تبلیغات اسلامی مدّعی اجرای اعتکاف نیست، خاطر نشان کرد: اعتکاف عملی کاملا فردی است و در مباحث رابطه فرد با خدا تعریف می شود، اما شرط اعتکاف، برگزاری این عمل فردی در مسجد به عنوان یک مکان عمومی است.

اروجی در ادامه افزود: مجریان اصلی اعتکاف در حقیقت کسانی هستند که با تأسی از سیره حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل و هاجر این آیین معنوی را در مساجد برپا می کنند، اما به لحاظ حضور معتکفین در مسجد، این عمل عبادی به یک پدیده اجتماعی تبدیل می شود، از سوی دیگر هیچ جمعیت اجتماعی بدون نظم و انضباط و رعایت بایدها و نبایدها پایدار نمی ماند؛ به همین دلیل، حاکمیت جامعه اسلامی رسالت اعتکاف را بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی نهاده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این سازمان در مقام نظارت، هدایت گری راهبردی و تبلیغ این سنت نبوی است و در همین راستا دبیرخانه ستاد اعتکاف در کل کشور در ادارات تبلیغات اسلامی مستقر است.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به راه اندازی نخستین سامانه جامع ثبت نام اعتکاف کشور در استان اصفهان خاطر نشان کرد: تصمیم راه اندازی و ثبت اطلاعات معتکفین در این سامانه در شورای راهبردی اعتکاف استان اتخاذ شد و اطلاعات معتکفین  ۵۶۰ مسجد استان در این سامانه ثبت شد.

وی یکی از اثرات مثبت این سامانه را ایجاد شبکه ارتباطی معتکفین دانست و افزود: از جمله دغدغه های معتکفین در سال های گذشته این بود که پس از پایان اعتکاف، ارتباطی بین جامعه معتکفین وجود نداشت، اما با راه اندازی این سامانه، معتکفین با دعوت به کانال عاکفین از طریق یکی از شبکه های اجتماعی، ارتباط مستمر خود را با یکدیگر  و با ستاد حفظ می کنند.

اروجی به پژوهش میدانی در ۵۷ مسجد منتخب استان در اعتکاف سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پژوهش های صورت گرفته نقاط ضعف و قوت مساجد بررسی و نتیجه آن ظرف مدت سه ماه جمع بندی و احصا شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها