معاون سازمان بسیج کارگری کشور با عنوان اینکه در بحران‌های اقتصادی کارگران بیشترین ضرر و زیان‌ها را می‌بینند، گفت: برای حل معضل بیکاری باید تولید در کشور رونق بگیرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۱۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

سبحان علینژاد معاون سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اقدامات این سازمان طی سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌هایی  را در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شروع کردیم.

وی ادامه داد: الویت کارهای ما در سال گذشته اقدام و عملی تر بود و توانستیم با برخی فشارهای قانونی به متصدیان امر مشکل چند صنعتی را که در کشور با معضلاتی روبرو بودند حل کنیم البته برخی از این مشکلات هنوز حل نشده  و به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر این معضلات را از پیش روی صنعت و تولید برداریم.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به جهت گیری‌های سازمان در سال 96 و شعاری که حضرت آقا برای امسال تعیین فرمودند، بیان داشت: طبق سیاست گذاری‌های صورت گرفته در سال جدید وظیفه داریم تا تمرکز کاری خود را در کارگروه‌هاو شورای راهبردی  خودبه سمت مسائلی ببریم که باعث تقویت تولید و اشتغال در کشور شود.

علینژاد با عنوان اینکه ظرفیت اشتغال زایی ارگان‌های دولتی بسیار پایین است، افزود: دولت و ارگان‌های دولتی ظرفیت سالانه محدودی را برای ایجاد اشتغال دارند از همین رو برای رفع معضل بیکاری در کشور باید تولید را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه با حمایت از تولید باید حقوق کارگران را تامین کنیم، اظهار داشت: در شرایط اقتصادی فعلی که فضای غبار آلود رکودی کل اقتصاد کشور را در برگرفته تنها با حمایت از تولید است که می توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه برنامه ما در سال 96 کمک به حل معضلات بخش صنعت است، عنوان کرد: از سال 95 به دنبال حل برخی معضلات به وجود آمده برای بعضی از کارخانجات داخلی بودیم، برای مثال صنعت ژلاتین یکی از مواردی است که در کشور ما طی سال‌های گذشته با معضلاتی همراه بوده است و باعث شده تا کارخانه تولید ژلاتین در مشهد تعطیل شود از همین رو ما از سال گذشته اقداماتی را شروع کردیم و با هماهنگی گمرکات کشور و کنترل تعرفه واردات سعی بر جلوگیری از واردات این محصول داشتیم، از طرف دیگر با مصرف کنندگان ژلاتین و صنایع لبنی هماهنگی‌هایی را در دست انجام داریم که نیاز مصرف ژلاتین خود را از طریق تولید کننده داخلی برطرف سازند.

علینژاد افزود: مسائل مرتبط با واردات، چه قانونی و چه غیر قانونی شرایط خوبی ندارد. آنهایی که قانونی وارد می‌شود بخش زیادی از آنها مضر و مخرب است و به تولید داخلی ضرر وارد می‌کند و آنهایی هم که غیر قانونی وارد می شود وضعیت اسفناک تری دارند از همین رو واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند بایدطبق فرمان مقام معظم رهبری مطلقا ممنوع شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که گمرکات کشور با آن مواجه هستند کمبود دستگاه‌های ایکس ری در خروجی گمرکات است، عنوان کرد: یکی از مطالبات جدی ما از دولت اینست که هرچه زودتر مشکل موضوع دستگاه‌های ایکس ری را در گمرکات کشور حل کند و شرایطی را فراهم آورد که تولید کنندگان داخلی که در حال حاضر توان تولید چنین دستگاه‌هایی را در کشور دارند این دستگاه را با ظرفیت و توان داخلی خودمان تولید کنند که با این کار هم مشکل گمرک حل خواهد شد و هم فرصت مناسبی در اختیار تولید کنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان  قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه مطالبه گری هوشمندانه می‌تواند سرلوحه کار بسیج قرار بگیرد، بیان داشت: در بحران‌های اقتصادی بیشترین ضرر و زیان را جامعه کارگری متحمل می‌شود از همین رو بسیج کارگری که اصلی ترین جامعه هدف آن کارگران هستند در این شرایط باید بیش از سایر افراد احساس مسئولیت نماید.

وی با بیان اینکه شوراهای راهبردی بسیج کارگری در سطح استان ها بر وضعیت کارخانجات منطقه ای خودشان اشراف دارند، افزود: شوراهای راهبردی در صورتی که کارخانه در سطح منطقه ای خودشان با مشکل مواجه شود، آن مشکل را تا حد توان به کمک مسئولین محلی برطرف می کنند و اگر خارج از توان آن‌ها باشد با ارجاع دادن به سطح کشوری مشکل این کارخانجات را پیگیری خواهند کرد چراکه هرجه این اقدامات بیشتر انجام شود باعث ثبات اشتغال در منطقه خواهد شد.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور در پاسخ به این سوال که نقش بسیج کارگری در ارتقای بهره‌وری تولید چیست، بیان داشت: بهره‌وری موضوعی است که باید پس از راه‌اندازی کارخانجات به آن پرداخت و فعلا باید کاری کرد تا بتوان موانع تولید را از پیش پای صنعت برداشت البته تقویت روحیه انسانی و اسلامی اقدامی است که باید در هر زمان و شرایطی صورت بگیرد اما آن بخش از بهره وری که مربوط به مباحث صنعتی و بروزرسانی تجهیزات کارخانه های می‌باشد مربوط می شود به دورانی که چرخه تولید کارخانجات به حرکت درآید و تولید درکارخانجات رونق گرفته باشد.

علینژاد با اشاره به انتخاب شهید رضائیان به عنوان شهید شاخص سال 96 بسیج کارگری عنوان داشت: هدف از انتخاب سالانه شهیدی به عنوان شهید شاخص در اقشار بسیج در واقع فرهنگ سازی و الگودهی مناسب به جامعه هدف است که این موضوع حداقل برای بسیج کارگری یک امر مهم بود.

وی با عنوان اینکه کارگران و صنعتگران در دوران دفاع مقدس نقشی مهم ایفا کردند که در انقلاب اسلامی بی بدیل بود، اظهار داشت: کارگران و صنعتگران ما در دوران دفاع مقدس با استفاده از توانایی‌های خود و همچنین استفاده از ظرفیت های محدودی که داشتند، با تغییر کاربری تجهیزات فنی سلاح‌ها و امکانات لجستیکی برای مقابله با دشمن ساختند که نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شد.

جانشین سازمان بسیج کارگری با توجه به اینکه شهدای جامعه کارگری بهترین الگو برای ما هستند، بیان داشت: وقتی شهدای کارگری را نگاه می کنیم که چگونه با دستان خالی با استفاده از هر ابزار و وسیله ای سلاحی برای مقابله با دشمن می ساختند الان هم باید با همان دید جلو برویم و اگر چیزی نداریم و دستمان خالی است با همان دید برای ساخت آن اقدام کنیم.

علینژاد ادامه داد: شهدای کارگر بدون طی کردن دوره‌های نظامی پیشرفته با ایمان و تلاش جهادی در عالی ترین سطح فرماندهی جنگ ایفاء نقش کردند و این خود نوید بخش به کارگران و کارفرمایان ما در حال حاضر است که خودشان را دست کم نگیرند.

وی با بیان اینکه شعارهایی که رهبر معظم انقلاب طی این چند سال اخیر به عنوان شعار سال انتخاب می کنند اقتصادی و به تبع جامعه کارگری و کارفرمایی بیشتر درگیر آن خواهد بود، افزود: اگر دیگران به این شعارهای سال تنها به عنوان شعار نگاه کنند حداقل جامعه کارگری و کارفرمایی نباید به این موضوع به دید شعاری نگاه کند و باید واقعا با دیدی اقدام و عملی در جهت پیشروی در تولید و اشتغال حرکت کنند.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور در پایان با اشاره به اینکه خود کارخانجات و کارگاه‌های تولید باید به هم کمک کنند، خاطر نشان کرد: از حدود 90 هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در سراسر کشور اگر مواد اولیه مورد نیاز برای تولیداتشان و یا اقلام مصرفی مورد نیاز کارگاه و یا کارخانه خودشان را از کالاهای داخلی تهیه کنند بخش بزرگی از مشکلات تولید و صنعت حل خواهد شد.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات