حجت الاسلام احمد مازنی گفت: برخی از این میهمانان نتوانسه اند به این جشنواره بیایند و بعضی از آن ها هم برعکس، ترغیب شدند که به این جشنواره بیایند.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۸۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
حجت الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: یکی از موضوعاتی که در رسانه ها وجود دارد این است گاهی نقل قول دقیق عنوان نمی شود، بعضی از مطالبی که از خود بنده نقل شده است باعث شده است که موجی درست شود، به عنوان مثال نظراتی که بنده در مورد موسیقی اصیل بر اساس مبانی امام خمینی (ره) داشته ام، بگونه ای نقل شده است که انگار بنده در مورد موسیقی مبتذل اظهارنظر کرده ام.
 
مازنی با بیان این که خودم یک بسیجی هستم، گفت: بنده خودم از خانواده سه شهید هستم و 31 سال از عمر خودم را در بنیاد شهید گذرانده ام و افتخارم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
آمریکایی ها دیگر ژاندارم منطقه نیستند و آن هژمونی گذشته را ندارند
 
وی با اشاره به  پیام حضور مهمانان خارجی در جشنواره فیلم فجر به کشورهای غرب به خصوص امریکا که ممنوعیت هایی برای اخذ ویزا برای ایرانیان و 6 کشور اسلامی اعمال کرده است، خاطر نشان کرد: بنده اخباری که دارم این است که برخی از این هنرمندان، فیلمسازان و منتقدینی که به این جشنواره دعوت شده بودند و قصد سفر به ایران را داشتند از طرف دولت امریکا تهدید شده اند که در آینده مشکل ویزا پیدا خواهند کرد.
 
مازنی افزود: برخی از این میهمانان نتوانسه اند به این جشنواره بیایند و بعضی از آن ها هم  برعکس، ترغیب شدند که به این جشنواره بیایند، و این موضوع این پیام را منتقل می کند که آمریکایی ها که فکر می کنند ژاندارمی را بر دنیا دارند را ندارند و آن هژمونی که در گذشته داشته اند را از دست داده اند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آمریکایی ها بخصوص در حوزه فرهنگ و هنر نتوانسته اند مانند گذشته دیگر تاثیر بگذارند و نتوانستند اهالی فرهنگ و هنر را برای حضور در ایران منع کنند و به لطف خدا حضور پر رنگی از کشور های مختلف را در این جشنواره شاهد بوده ایم، به قول قرآن: «وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ» و هنرمندان علی رغم میل امریکا در این جشنواره حضور پیدا کرده اند.
 
وی گفت: ما باید این جشنواره را به عنوان یک کار مشترک که ملت ایران و مجموعه نظام جمهوری اسلامی انجام داده است را به عنوان یک کار خوب معرفی کنیم، نقدی هم اگر داریم به عنوان نقد داخلی بیان کنیم، به نظر بنده این جشنواره کمتر از اجلاس کشور های غیر متعهد در در دوره آقای احمدی نژاد و کنفرانس سران کشور های اسلامی نیست و باید آن را به همه دنیا معرفی کنیم.
 
مازنی گفت: این کار در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی کار بسیار ارزشمندی است و شما اصحاب رسانه باید کاری کنید که این موضوع بیشتر منتقل شود.

ارسال نظرات