خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛

برخی کارگران به خاطر رکود مجبور به ترک کار و اخراج شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار شکایت و پرونده کارگری تشکیل شد که با توجه به رکود بخشی از افراد مجبور به ترک کار و اخراج شدند.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۷۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، سعید مازندرانی صبح امروز در دیداری که مدیران، کارگران و نمایندگان تشکل‎های کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی استان گلستان با امام جمعه موقت گرگان به مناسبت هفته کار و کارگر داشتند، اظهار کرد: اکثر فعالیت کارگران در بخش خدمات صنفی است و کشش بازار برای پرداخت حقوق بالا امکان‎پذیر نیست.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت جامعه کار و تلاش استان تصریح کرد: جمعیت استان یک میلیون و 900 هزار نفر است 243 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و کارگری در استان وجود دارد به همین اندازه کارگان استان زیرپوشش بیمه نیستند اما جزو جامعه کارگری محسوب می‎شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: مسائلی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‎کنند حقوق و مزایا است متاسفانه میانگین حقوق کارگران گلستان به دلیل فقدان صنایع بزرگ و مادر پایین‎تر از استان‎های کشور است، اکثر فعالیت کارگران در بخش خدمات صنفی است و کشش بازار برای پرداخت حقوق بالا امکان‎پذیر نیست.

مازندرانی گفت: جامعه کار و تلاش باوجود همه مشکلات همراهی خوبی با انقلاب اسلامی، دولت کریمه و مسئولان داشتند تنها استانی هستیم که شاهد اعتصاب و تحصن کارگری نبودیم، در عین حال پیگیر مسائل و مشکلات جامعه کارگری هستیم.

وی افزود: سال گذشته بیش از 7 هزار شکایت و پرونده کارگری تشکیل شد که خوشبختانه 45 درصد شکایات و مشکلات کارگری با سازش حل شد اما با توجه به رکود بخشی از افراد مجبور به ترک کار و اخراج شدند بیش از 3 هزار و 950 نفر زیرپوشش حمایت صندوق کارگری قرار گرفتند تا وضعیت مناسب برای آنها فراهم شود و به چرخه اقتصادی برگردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص توانمندسازی جامعه کارگری ابراز کرد: بیش از 27 هزار نفر از جامعه کارگری از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برخوردار شدند 500 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که حدود 460 تشکل کارگری و مابقی تشکل کارفرمایی هستند.

مازندرانی گفت: 11 دستگاه زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گلستان با همکاری یکدیگر به مردم خدمات می‎دهیم بخشی از آن مربوط به جامعه کارگری و بخشی مربوط به مردم است، بیش از 40 درصد جمعیت استان جزو جمعیت کارگری است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار