خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج اساتید:

تقویت روحیه انقلابی عنصر اصلی استحکام بخش نظام است

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر افزایش قدرت درونی نظام گفت: تقویت روحیه انقلابی عنصر اصلی استحکام بخش نظام است.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۵۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حسن مرادی در افتتاحیه کارگاه پیوست نگار فرهنگی در جمع اساتید بسیجی استان سمنان اظهار داشت: فلسفه پیوست نگار فرهنگی می گوید که باید این نظام و جامعه آنقدر چسبندگی و انسجام بالا باشد که بتواند با سرعت مناسب به سمت آرمانها و اهداف خود حرکت کند و این امر نمی شود مگر اینکه سهم فرهنگ آنچنان که بایسته و شایسته است در تمام اجزای تصاویری که تهیه می شود، برای چشم اندازهای گوناگون و اقداماتی که به تبع اینها طراحی می شود و رنگ و بوی فرهنگ اصلی را باید داشته باشد.

وی افزود: به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرموده اند«نامزدها تصمیم بگیرند به مردم هم بگویند و قول هم بدهند در تبلیغاتشان هم بگویند که برای پیشرفت امور کشور و توسعه اقتصادی برای بازکردن گره ها نگاه هشان به بیرون از مرزها نخواهد بود نگاه به درون ملت خواهد بود».

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند« کشور ما در رابطه با بحث توسعه دو نگاه دارد یکی نگاه متکی بر بیرون و اقتصاد وابسته و نگاه دوم نگاه به درون و متکی بر ظرفیت های درونی و استعدادهای درونی و مبانی درونی»؛ که این دو در بسیاری از مسائل و نتایج مسائل متفاوتی را در پی دارد و ایشان در توضیح اقتصاد مقاومتی نگاه دوم که نگاه به درون گرایی یعنی درون گرایی برون نگرا را تعریف فرمودند و در جای دیگر فرمودند« علاج ملت ایران در کسب اقتدار ملی است و اقتدار نظام برای ما تأمین امنیت را به دنبال دارد».

مرادی ادامه داد: رهبری فرموده اند اجزا و عناصر نظام به گونه ای هم بسته، مقوم و هم افزا باشند که کشور بتواند روی پای خود بایستند و عزت خود را حفظ و توسعه دهد و این تعریف از مجموعه ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی قابل استخراج است و علت اینکه ایشان این مطلب را بیان کردند این است که ماهیت نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مکتب اسلام است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهد نظام و جامعه ای استحکام ساخت درونی قدرتش را که رهبری آن را به عنوان راهبرد محوری برای عبور از چالش های اساسی در این مقطع تاریخی در تمام سطوحش و ابعادش تعیین کردند به عناصری از قبیل علم مبتنی بر عقلانیت، ایمان و مجاهدت نیازمند است.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: برای افزایش اقتدار و عبور از چالش ها باید بر پیشرفت علمی تکیه کرد و مانع از کاهش سرعت پیشرفت علمی شد.

مرادی گفت: قدرت درونی نظام باید استحکامش بیشتر شود چرا که تنها در این صورت است که کشور ایران ماندگاریش و استمرار و رشد و پویایی فراهم می شود و آبادانی مملکت را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: بنیان های فرهنگی و سیاسی نظام باید مستحکم شود و باید گفت برای استحکام آن حتما سهم فرهنگ بسیار بالاست به این دلیل که اگر علم در خدمت منافع ملت باشد حتما باید رنگ و بوی فرهنگ بومی را داشته باشد.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور اظهار داشت: غفلت، خودباختگی و وابستگی به غرب موانع استحکام بخشی قدرت درونی نظام است و از طرفی تقویت روحیه انقلابی عنصر اصلی استحکام بخش نظام است.

مرادی گفت: وجود دشمنان و فشارهای بین المللی مانع استحکام بخشی نظام است که با روشهای گوناگون این کار را انجام می دهند که یکی از آنها جنگ نرم است که در کشور ما به وسیله ابزارهای گوناگون سازماندهی کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها