محمدرضا اسلاملو گفت: نوع جدید نفوذ که غربی ها از آن برای نفوذ در بدنه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ها استفاده می کنند، نفوذ نامرئی و نفوذ غیر مستقیم است
کد خبر: ۸۸۵۲۰۴۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: خیلی از کسانی که خارج از کشور رفتند پشیمان هستند، و بارها گفته اند خارج از کشور خبری نیست آنجا ظلمات است، همه غربی ها تمام نظرشان به انقلاب ماست.

وی در ادامه افزود: همه آن امریکایی هایی که تحت ظلم دولت هایشان هستند می گویند آیا می شود یک روز شما ایرانی ها بیایید و ما را نجات بدهید، این موضوع از دهان اندیشمندان غرب در می آید، حتی اندیشمندان غربی هم به انقلاب اسلامی امیدوارند.

اسلاملو با بیان اینکه مردم دنیا از همه جا ناامید هستند و تنها امیدشان به ایران است، اظهار داشت: مردم جهان انتظار دارند ایران به کمک آن ها بیاید و باید انقلاب اسلامی یک راهکاری به دنیا نشان دهد و این راهکارها باید از دریچه فرهنگ، سینما و تلویزیون نشان داده شود.

این کارگردان سینماعنوان کرد: نوع جدید نفوذ که غربی ها از آن برای نفوذ در بدنه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ها استفاده می کنند، نفوذ نامرئی و نفوذ غیر مستقیم است، حتما نفوذ نباید به صورت مستقیم باشد و افرادی باشند از غربی ها حقوق بگیرند، برخی برای سرویس های جاسوسی کار می کنند و با روش های جدید نفوذ کارهای خود را پیش می برند، ولی بعضا خودشان هم متوجه کارهای خود نمی شوند و بدون دریافت هیچ گونه پولی عمله سرویس های جاسوسی شده اند.

وی با اشاره به آثار برخی فیلم سازهای کشور گفت: فیلم سازهای داخلی ببیند، بعضا چه فیلم هایی می سازند، مگر ما انقلاب نکریدم و مگر همین هایی که الان این گونه فیلم ها را می سازند انقلاب نکرده اند، مگر حرف برای گفتن ندارید، که این گونه فیلم ها را می سازید که با فرهنگ و جامعه ما همخوانی ندارد، ما در بطن انقلاب اسلامی خیلی حرف برای گفتن داریم ما در فرهنگ، هنر، سینما، تلویزیون، تئاتر و...حرف برای گفتن داریم.

اسلاملو در پایان گفت: ما باید برای بالا بردن کیفیت سینمای خود باید، گروه هایی را دو یا چند نفره تشکیل بدهیم، تا در این گروه ها ها حرف های انقلاب با استفاده از ایده های نو در هر قالبی که متخصصان حضور دارند تولید و در بین مخاطبان توزیع شود.

ارسال نظرات