مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: اقتدار و توانمندی سپاه دشمن را ناکام کرده است و مایه امیدواری دوستداران انقلاب و مردم است و تکیه‌گاهی مطمئن برای ملت است.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۲۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، استاد شهید مطهری را معلم انقلاب دانست و گفت: شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب معرفی شد و شخصیتی بود که حضرت امام راحل تمامی آثار این استاد شهید را 100 درصد انقلابی دانستند و نسبت به مطالعه این آثار به اقشار جامعه به ویژه نسل جوان تاکید و توصیه کردند.

جامعه امروز بیش از پیش نیازمند اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری

وی افزود: شخصیت شهید مطهری در حوزه علمیه شکل گرفت و در مراکز فرهنگی و علمی کشور به واسطه افکار و آثارش منشأ اثر شد. اگر آثار شهید مطهری را مورد مطالعه قرار دهیم در می‌یابیم که آثار شهید مطهری بر فضای فکری و اندیشه ای جامعه بسیار موثر است و امروز هم احساس می‌شود که آثار این شهید باید مورد توجه مجموعه‌های علمی و فرهنگی قرار بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مطالب بیان شده از سوی شهید مطهری برگفته از متن اسلام و قرآن است و ایشان همچون عالم دینی و اندیشمند زمان مطالبی را بیان کرده که حقایق دین، و آن چیزی را که نیاز جامعه امروز به ویژه جوانان است را تبیین می‌کند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد شهید مطهری را از شخصیت‌های اثرگذار در انقلاب دانست و گفت: در همان روزهای نخستین این استاد بزرگ از سوی جریان نفاق مورد تهاجم قرار گرفت چراکه آنان به شخصیت اثرگذار این شهید والامقام پی برده بودند و یار حقیقی امام راحل را از انقلاب گرفتند.

وی شهید مطهری به عنوان یار حقیقی امام راحل در حوزه فکری و اندیشه‌ای مطرح کرد و با تاکید بر تلاش‌های عظیم و موثری ایشان در جامعه گفت: انسان باید رشد علمی و فکری پیدا کند تا بیاندیشد و اندیشه وی موثر واقع شود. لذا باتوجه به این مهم شهید مطهری معلمی را شایسته احترام می‌دانست که اندیشیدن را بیامورد نه اندیشه‌ها را؛ اسلام در بحث تفکر بیشترین اهتمام را دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بعثت و نبوت پیامبر با خواندن شروع می‌شود و همین خواندن را نیز جهت می‌بخشد یادگیری و فکر و اندیشه‌ای که به سوی الله باشد و به حق شهید مطهری در این زمینه اثرگذار بود.

شهید مطهری منشا رشد فکری و تحول فکری 

حجت‌الاسلام رضوی‌راد شهید مطهری را منشا رشد فکری و تحول فکری دانست و گفت: اگر الان هم بخواهیم تفکر فکری و معنوی و اسلامی شهید مطهری استمرار پیدا کند بایستی اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری را در بستر جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی وارد کنیم. متاسفانه در این زمینه غفلت شده و نیازمند توجه بیشتر هستیم.

وی افزود: از مراکز فرهنگی، علمی و دانشگاهی انتظار می‌رود بیشتر به آثار شهید مطهری بپردازند چراکه جامعه امروز بیشتر نیازمند آن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سالرزو شهادت استاد مطهری به نام هفته معلم گفت: معلمین ما بایستی منشا تحول فکری در جامعه باشند، معلمین ما باید بتوانند در حوزه فعالیتی خود با اندیشه بر روی نسل آینده‌ساز کشور، اثرگذار باشند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد نقش آموزش و پرورش را در حوزه تعلیم و تربیت مهم دانست و گفت: نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت مورد توجه اسلام است و باید دست به دست هم دهند تا انسان‌هایی تحول آفرین، مومن و متعهد را به جامعه عرضه کنند تا مشکلات جامعه را مرتفع سازند.

معنویت و خودباروری اساس سپاه پاسداران

وی اساس سپاه را بر اعتقادات دینی، معنویت و خودباوری دانست و گفت: آنچه باعث قدرت سپاه شده همان معنویت و اعتقادات دینی است. ابزار و تجهیزات گرچه مهم و مورد تائید اسلام است تا برای دفاع در اختیار داشته باشیم ولی آنچه که باعث قدرت سپاه شده نیروی انسانی فعال، مومن، انقلابی و هویت دینی سپاه است و دشمن نیز از این جنبه می‌ترسد.

ایمان و اعتقاد مایه اقتدار سپاه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اعتقادات و باورهای دینی و ایمان قوی عامل پیروزی سپاه است. مایه اقتدار سپاه ایمان، اعتقاد، معنویت و خداباوری سپاه است و در کنار آن به دستور قرآن تجهیزات و سلاح‌هایی است که برای دفاع در اختیار دارد.

سپاه تکیه‌گاهی مطمئن برای ملت

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خاطرنشان کرد: اقتدار و توانمندی سپاه دشمن را ناکام کرده است و مایه امیدواری دوستداران انقلاب و مردم است و تکیه‌گاهی مطمئن برای ملت است.

وی افزود: مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و عقیدتی به دنبال تقویت اعتقادات دینی و باورها هستند. تعمیق اعتقادات و باورها از جمله اقداماتی است که در سپاه صورت می‌گیرد که در عمل نیز توفیقات بزرگی حاصل شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های متعدد آموزشی برای پایوران و بسیجیان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در هفته بزرگداشت سالگرد شهید مطهری و هفته عقیدتی در سپاه برنامه‌هایی تدارک و اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: برگزاری حلقات صالحین با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای تقویت باورها در بسیج، برگزاری کلاس‌های درس اخلاق اسلامی در ایام هفته، برگزاری دوره‌های تفسیر مفاهیم قرآن، مشاوره‌های دینی و مباحث اعتقادی، توزیع نشریات مفاهیم اعتقادی، برگزاری نمازهای جماعت و اجرای برنامه‌های ورزشی از جمله برنامه‌های عقدیتی سیاسی در سپاه و بسیج است.

برگزاری 30 عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی 

وی از برگزاری 30 عنوان برنامه در این هفته از سوی سپاه روح‌الله و نواحی مقاومت بسیج خبر داد و گفت: 13 برنامه شاخص از جمله برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری، برگزاری مسابقات و تجلیل و قدردانی از مربیان و فعالان حوزه فکر و اندیشه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، دیدار با آیت‌الله اراکی عضو مجلس خبرگان، برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری مسابقه احکام ویژه نیروهای وظیفه، دیدار با خانواده شهدای مربی و گلباران قبور شهدا، بازدید از نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات خاطره‌گویی در رده‌های سپاه و بسیج، برنامه های ورزشی از جمله کوهپیمایی از جمله برنامه‌های این هفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: هفته عقیدتی سیاسی از 9 تا 14 اردیبهشت‌ماه بوده که با هدف ترویج دین و تعمیق باورهای دینی برگزار می‌شود که در این زمینه تلاش کرده‌ایم در حد توان خود سهیم باشیم. اصل اخوت و برابری در سپاه مهم‌ترین اصلی است که وجود دارد.

حضور حداکثری مردم پشتوانه بزرگ نظام اسلامی

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات، حضور مردم پای صندوق‌های رای را اثرگذار دانست و گفت: حضور مردم بسیار اثرگذار بوده و این مهم ثابت شده که این حضور تشریفاتی نیست بلکه خواسته مردم اتفاق خواهد افتاد.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را پشتوانه بزرگی برای نظام دانست و گفت: هر کجا مردم حضور داشته‌اند توفیقات بزرگی حاصل شده است. در این انتخابات نیز رای فرد فرد ما اثرگذار است بنابراین هر کس با هر دیدگاه و نظری پای صندوق حضور پیدا کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در مباحث اقتصادی نیز باید به مردم سپرده شود دولت منتخب هم باید این باور را داشته باشد که کارها را به مردم بسپارد و فقط نظارت داشته باشد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه اقتصادمقاومتی یعنی بهره‌گیری از ظرفیت ها و اتکا به توان داخل است، گفت: ما کشوری غنی هستیم و در بحث اقتصادمقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نباید نگاه‌مان به بیرون باشد بلکه باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی برای رشد کشور گام برداریم.

وی تصریح کرد: ما با انقلاب تو دهنی به دشمنان زدیم و با تشکیل انقلاب اسلامی به دشمن نه گفتیم؛ 38 سال هم در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد افزود: دولت منتخب نیز با توجه به مشکلات معیشتی مردم در سالی که به نام اقتصادمقاومتی نامگذاری شده با استفاده از توانمندی جوانان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای رشد اقتصادی کشور تلاش کنند.

مدیران پیر عرصه را برای حضور جوانان تنگ کرده‌اند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ما نمی‌گوئیم از مدیران پیر استفاده نشود ولی آنان عرصه را برای جوانان تنگ کرده‌اند. باید به توان جوانان ایرانی باور داشته باشند و زمینه را برای حضور آنان رد عرصه‌های مختلف جامعه فراهم سازند.

وی افزود: مردم آگاهانه به صحنه بیایند و به شعارها توجه نکنند آن کسی را برگزینند که به شعار اقتصادمقاومتی اعتقاد قلبی داشته باشد و توانمندی‌های بالقوه را به فعلیت تبدیل کنند. تنها شعار ندهند بلکه در عرصه عمل نیز خوب وارد شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات